Aviseringar
Rensa alla

hur länge har du varit utan internet, som längst, senaste året?


Ämnesstartare

som rubriken säger. hur lång är den längsta sammanhängande period som du spenderat helt utan internet, senaste året?

med internet så menar jag internet. inget surfande, inga sociala nätverk, inget wikipedia, inget mailande, kik, skype, viber eller något sådant överhuvudtaget. i princip, all digital kommunikation som inte är telefonsamtal eller sms (vilka väl går över internet nu för tiden, men de räknas inte). oavsett hur kort tid det är, 30 sekunder av internetanvändande räknas som internetanvändande.


   
Citera

2 dagar kanske men kunde ha kommit åt d om jag velat då


   
SvaraCitera

3-4 dygn. då har jag varit bortrest. 


   
SvaraCitera

Inte alls hittills i år. Senast jag var utan Internet, var för 3 år sedan och då pga utlandsresa.


   
SvaraCitera
mynona

Ungefär en vecka. Jag var bortrest. Under den tiden var jag bara inne på nätet enstaka minuter för att snabbkolla min mail och skriva nödvändiga meddelanden till folk i chattjänster. Vilket innebär att jag under cirka en och en halv vecka kanske var inne på nätet ca en kvart var tredje dag eller dylikt. 


   
SvaraCitera

mindre än ett dygn...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Ungefär en vecka. Jag var bortrest. Under den tiden var jag bara inne på nätet enstaka minuter för att snabbkolla min mail och skriva nödvändiga meddelanden till folk i chattjänster. Vilket innebär att jag under cirka en och en halv vecka kanske var inne på nätet ca en kvart var tredje dag eller dylikt.

mindre än ett dygn, med andra ord.


   
SvaraCitera

Rösta fel 🙁


   
SvaraCitera

player one: mer än en månad

5 veckor av tortyr 


   
SvaraCitera

fast det var inte 2014 kom jag på nu, så mindre än ett dygn Rodnar


   
SvaraCitera

Ett par dagar när jag precis flyttade i februari men besökte biblioteket för att mejla ett par gånger annars hade det varit 2 veckor.


   
SvaraCitera

player one: mer än två veckor

fast ca två veckor


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

player one: mindre än ett dygn

Nästan omöjligt vara utan internet.
När jag jobbar då är uppkopplad konstant.
När reser utomlands då bra att ha tillgång till internet ifall behöver kolla upp t.ex öppettider eller vilken väg som är lämpligast att köra, var perfekt att ha tillgång till när jag var i Brasilien och Thailand i höstas..


   
SvaraCitera
mynona

player one:

mindre än ett dygn, med andra ord.

Det låter spontant för lite, men jag är för matematiskt inkompetent för att ge mig in i den diskussionen, så jag antar att det kan vara möjligt så långt min matematiska förståelse räcker. 


   
SvaraCitera

Mindre än 24 timmar o de va hemskt ändå 


   
SvaraCitera