Aviseringar
Rensa alla

Hur länge ska man behöva banta?


humlao
Ämnesstartare

Åå.. Jag blir så sur.. Jag har gått ner i vikt nu .. Men asså jag blir inte smal om låren och rumpan bara på överkroppen.. Asså vad ska ja göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

Banta inte! Träna och ät rätt mat!


   
SvaraCitera

dagens ilandsproblem

var nöjd med dig själv för fan


   
SvaraCitera

It's the hard knock life


   
SvaraCitera

Ät - allt.
Men i lagom mängder.
Förbränn
mer än hälften utav det som du intar.
Och
Träna
regelbundet
samt
försök
att
Motionera
lite
var
dag.

Varva
mellan
olika
träningsformer
dock

bör
du
fokusera

konditionsträning
alltså
motion
i
alla
dess
former
typ
Dans
Simning
Spinga
Promenera


   
SvaraCitera

HighParadise:

Promenera

Det där var väl onödigt med plats.


   
SvaraCitera

Men kvinna, man ska inte banta överhuvudtaget.
Kanske om du ligger på extrem övervikt då givetvis, men absolut inte annars.

Lundi:

Banta inte! Träna och ät rätt mat!

HighParadise:

Ät - allt.

Nej (riktat till paradis flickan).

HighParadise:

Förbränn
mer än hälften utav det som du intar.

Varför just hälften? [tard]


   
SvaraCitera

majkie2:

Varför just hälften? [tard]

för hon vet inte vad hon pratar om [zzz]
så om ja har ett dagligt intag på 20k kcal så ska jag asså bara förbränna 10k om ja vill gå ner i vikt? Då kommer jag ju ändå gå upp (om man inte siktar på muskelbygge då såklart).
Gör av med mer än vad du tar in.


   
SvaraCitera

jag_gillar_glass:

för hon vet inte vad hon pratar om

Uppenbarligen inte. Och även om hon menar tvärtom så är det helt fel, också. Eller inte fel, men inte direkt hälsosamt.


   
SvaraCitera

majkie2:

Uppenbarligen inte. Och även om hon menar tvärtom så är det helt fel, också. Eller inte fel, men inte direkt hälsosamt.

[cool]


   
SvaraCitera

Orka, hon är ÄS. [zzz]


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

Vad du än göra, BANTA INTE!

Träna, träna, träna! Räcker med 30 min per dag, alltså då menar jag gå ut och gå fort/jogga 30 min varje dag. Eller så kan du gå på gym 3-4 ggr/veckan. Bara ett tips ;P eller två xD Lycka till! <3


   
SvaraCitera

Var nöjd med hur du ser ut. Tycker du om mat så ät då för guds skull, vi lever bara en gång här på jorden och då ska man väl få njuta?

SKÅL[bigcheers]


   
SvaraCitera

Det tar olika lång tid att förlora fettet på olika delar av kroppen beroende på vilken kroppsform man har.

Du verkar ha samma som jag. Det är lätt att förlora fettet runt magen, men svårt med låren och rumpan.

Drick åtta glas vatten om dagen. Gör squats och lunges (Squats: stå med benen relativt brett isär (inte för brett) och sänk ner rumpan. Håll kvar några sekunder, dra upp till stående position. Gör om tills du blir trött. Lunges: sätt ett ben framför dig och ett ben bakom dig. Sänk ner bakre benet och dra upp det. Gör om tills du blir trött). Prova olika benövningar. De festa benövningar tränar rumpan också och om du gör det regelbundet kommer fettet snart att försvinna.

En viktig fråga är dock om du ens behöver göra det. Ändra inte dina matvanor om du inte har dåliga sådana.


   
SvaraCitera