Aviseringar
Rensa alla

Hur lär man känna någon?


Ämnesstartare

Hej, jag tror att jag börjar tycka om en kille i min skola, men jag känner honom inte så bra. Han läser en kurs tillsammans med mig och en gemensam vän. Jag vill lära känna honom bättre och funderar därför på hur jag ska göra det. Borde jag vända mig till vår gemensamma vän? Jag har  inte kännt honom särskilt länge, men han är väldigt snäll. Det andra alternativet är att jag försöker sitta brevid dem på lektionen (de sitter nästan alltid tillsammans) och försöka lära känna killen jag är lite intresserad av genom att prata med honom? Detta har dock inte gått så bra hitills då vi främst har genomgångar och tyst arbete (och vi är en ganska stor grupp). När jag väl har tänkt fråga dem något så verkar han tro att jag endast pratar med vår gemensamma vän (antar att det kan bero på att jag inte känner honom) 🙁

Har ni några råd? 


   
Citera

Oswin00:
Hej, jag tror att jag börjar tycka om en kille i min skola, men jag känner honom inte så bra. Han läser en kurs tillsammans med mig och en gemensam vän. Jag vill lära känna honom bättre och funderar därför på hur jag ska göra det. Borde jag vända mig till vår gemensamma vän? Jag har  inte kännt honom särskilt länge, men han är väldigt snäll. Det andra alternativet är att jag försöker sitta brevid dem på lektionen (de sitter nästan alltid tillsammans) och försöka lära känna killen jag är lite intresserad av genom att prata med honom? Detta har dock inte gått så bra hitills då vi främst har genomgångar och tyst arbete (och vi är en ganska stor grupp). När jag väl har tänkt fråga dem något så verkar han tro att jag endast pratar med vår gemensamma vän (antar att det kan bero på att jag inte känner honom) 🙁

Har ni några råd? 

går aldrig bra när man har en gemensam vän....


   
SvaraCitera

Umgås med honom utanför skolan


   
SvaraCitera
Algot

Haffa han efter lektionen och fråga om ni vill göra något. Kan verka jobbigt och svårt, men då fattar han att du gillar honom. Det första steget är alltid svårast att ta. Lycka till! Glad


   
SvaraCitera

Prata med honom innan eller efter lektionen i så fall. 


   
SvaraCitera

Oswin00:
Hej, jag tror att jag börjar tycka om en kille i min skola, men jag känner honom inte så bra. Han läser en kurs tillsammans med mig och en gemensam vän. Jag vill lära känna honom bättre och funderar därför på hur jag ska göra det. Borde jag vända mig till vår gemensamma vän? Jag har  inte kännt honom särskilt länge, men han är väldigt snäll. Det andra alternativet är att jag försöker sitta brevid dem på lektionen (de sitter nästan alltid tillsammans) och försöka lära känna killen jag är lite intresserad av genom att prata med honom? Detta har dock inte gått så bra hitills då vi främst har genomgångar och tyst arbete (och vi är en ganska stor grupp). När jag väl har tänkt fråga dem något så verkar han tro att jag endast pratar med vår gemensamma vän (antar att det kan bero på att jag inte känner honom) 🙁

Har ni några råd? 

Du kan ju dels prata med er gemensamma vän om att du vill prata med honom så hon/han hur det står till och att hon/han(gemensamma vän) inte tar illa upp för att du vill prata med killen du är intresserad av. Du kan försöka prata med honom före lektionen eller efter lektionen, fråga vad för ämnen har studerar och om du kan få lägga till honom på snap eller nått. Du kan fråga om han vill ta en fika någon dag så kan ni sitta och prata tillsammans. Det är alltid svårt i början men sen så släpper det men försök att prata med honom och visa att det är honom du pratar med så säg hans namn när du tilltalar honom, annars så tror han något annat. Jag  vill gärna höra hur det går för dig och jag önskar dig lycka till och vill du ha mer tips sp säg till! GladHjärta


   
SvaraCitera