Aviseringar
Rensa alla

hur lär man sig att acceptera sin kropp?


Ämnesstartare

Man ändrar sina ideal till att matcha precis som man ser ut. På det sättet blir man perfekt.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Man ändrar sina ideal till att matcha precis som man ser ut. På det sättet blir man perfekt.

Hur gör man för att ändra sina ideal då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Hur gör man för att ändra sina ideal då?

Der var mer ett teoretiskt svar än ett praktiskt sådant, är jag rädd.

Att försöka vara runt människor som uppmuntrar en att tänka i sådana banor, kan nog vara en del, åtminstone. Att man ifrågasätter sig själv, är också en del. "Varför ska jag tycka såhär?". Förhoppningsvis kan man då medvetet argumentera sig bort från de tidigare idealen och sedan anamma ideal som man mår bättre av att ha.

Mycket ligger nog i att veta att man är omtyckt och älskad så som man är. Ett visst utseende brukar ofta vara eftertraktat för att man önskar erkännande och acceptans från andra och/eller sig själv, för att man tror att man skulle bli bättre omtyckt.

Tycker andra om en, och om man medvetet tar sig till av det, tror jag att man kan ta till sig av Nya Ideal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

men jag är fet. är alltid fetast av mina vänner. fetast på fester. 

Att sluta värdera "fet" som något negativt är en bra början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Att sluta värdera "fet" som något negativt är en bra början.

jag ser det inte som någonting negativt när det gäller andra människor, bara mig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

jag ser det inte som någonting negativt när det gäller andra människor, bara mig själv.

Det är la onödigt? Om du tänker negativt om dig själv blir det nog väldigt svårt att acceptera dig själv osv.   http://en.wikipedia.org/wiki/Fat_acceptance_movement


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man formar den som man vill att den ska se ut, inom hälsomässiga gränser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

"how u doin Blink

Tjena! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodnar


   
SvaraCitera

amsi:

men jag är fet. är alltid fetast av mina vänner. fetast på fester. 

såg 1 bild på dig i 1 tråd. jag är ganska säker på att det där är någonting du inbillar dig då du såg långt ifrån fet, eller ens mullig ut på kortet. tror det bara är hjärnspöken och tror att det vore bra om du sökte hjälp för det så att du inte utvecklar någon ätstörning eller dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

såg 1 bild på dig i 1 tråd. jag är ganska säker på att det där är någonting du inbillar dig då du såg långt ifrån fet, eller ens mullig ut på kortet. tror det bara är hjärnspöken och tror att det vore bra om du sökte hjälp för det så att du inte utvecklar någon ätstörning eller dylikt.

är inte fet, men överviktig. Jag behöver inte söka hjälp, jag vill bara må bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och, tack för omtanken, japanis.


   
SvaraCitera

amsi:

är inte fet, men överviktig. Jag behöver inte söka hjälp, jag vill bara må bra. 

på riktigt? eller är det bara som du säger? om jag bara ska utgå från bilden jag såg såg det inte ut så alls, eller ens i närheten av det.

ibland måste man söka hjälp för att kunna må bra


   
SvaraCitera

Om du på riktigt är överviktig så är det jag kan rekommendera träning du tycker är kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

på riktigt? eller är det bara som du säger? om jag bara ska utgå från bilden jag såg såg det inte ut så.

ibland måste man söka hjälp för att kunna må bra

Jo, det är jag. Inte mycket, men tillräckligt för att jag ska känna att det begränsar mig.


   
SvaraCitera