Aviseringar
Rensa alla

Hur lär man sig att lita på folk?


Ämnesstartare

Hjärtlös:

aa man kan kanske se det som en påverkan på personen

Fattar inte helt hur du menar nu

Rävpojken:

Eventuellt, det jag vet är att du har alla resurser du egentligen behöver inne i skallen.

Bra då är allt lugnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bra med metaforer och att tala i bilder. Visioner är lättare att ta till sig än ord, speciellt för visuella personer som Werjevir. Andra personer förstår bättre med hjälp av ord och raka budskap, eller kanske matematik.

Hur man än väljer att beskriva något kan ingen annan förstå helt vad du menade från början. Ibland kan det bli väldigt nära, även bättre än hur personen beskrev något från början.

Mvh Ömsesidig tolk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Fattar inte helt hur du menar nu

Yttre/Inre faktorer som påverkar den fasta personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Yttre/Inre faktorer som påverkar den fasta personen.

Aa då kan man acceptera faktorerna som en avskild del utav personen och på så vis känna att man inte har blivit t.ex. behandlat dumt utan att det var en oturlig situation helt enkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Förstår du inte fortfarande?
Du kan se det såhär.. om jag dricker alkohol, då är jag fortfarande jag men jag blir förändrad och jag reagerar kanske inte på samma sätt som jag skulle ha gjort om jag inte hade druckit någonting.
Eller så är jag omgiven av personer som jag blir nervös inför, då kan jag också reagera på ett sätt som jag inte hade gjort om de hade varit någon annanstans än i min närhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Aa då kan man acceptera faktorerna som en avskild del utav personen och på så vis känna att man inte har blivit t.ex. behandlat dumt utan att det var en oturlig situation helt enkelt

Ja. Som du brukar säga till mig så är det inte personen man har något emot utan handlingarna som den begår under en form av hypnos/påverkan.

(Det sista lade jag till själv)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Förstår du inte fortfarande?

Nej fisk asså ba blev ba lite uh för ditt tolkande ba uuhh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Nej fisk asså ba blev ba lite uh för ditt tolkande ba uuhh

Du tyckte inte att det kunde appliceras här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Ja. Som du brukar säga till mig så är det inte personen man har något emot utan handlingarna som den begår under en form av hypnos/påverkan.

Åh var inte det flera år sen jag brukade säga det? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Du tyckte inte att det kunde appliceras här?

Tyckte inte fanns behov utav tolkning : D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Åh var inte det flera år sen jag brukade säga det?

Jo, typ i åttan.. ha ha men det har satt sig i hjärnan [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Tyckte inte fanns behov utav tolkning : D

Det tyckte jag för att jag upplever inte ditt beskrivande som luddigt/diffust/otydligt. Men jag tänkte också på att det kan ha något med att göra att jag rätt ofta är din tolk och omvänt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Det tyckte jag för att jag upplever inte ditt beskrivande som luddigt/diffust/otydligt. Men jag tänkte också på att det kan ha något med att göra att jag rätt ofta är din tolk och omvänt..

det var nog mer syftat på metaforen som båda använde
att det var lättare att se en lösning om man beskrev det med annat än metafor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Men jag tänkte också på att det kan ha något med att göra att jag rätt ofta är din tolk och omvänt

[love]


   
SvaraCitera