Aviseringar
Rensa alla

Hur lång kan man bli?


Ämnesstartare

Hej, jag undrar hur lång jag kan bli? Jag är en kille då. Jag har gjort diverse tester ute på internet, de säger att jag som vuxenlängd ska bli 167cm till 169cm. Jag är 15 år nu.
Men grejen är att jag är 175cm... Jag får någon slags ångest attack när en tjej är längre än mig, tycker det SKIT JOBBIGT. Därför undrar jag om ni har några bra test man kan göra? För att se hur lång man kan bli m.m. Eller om ni har bra info om längd.

Min familj är korta. Min pappa är 163 cm och min morsa är 159cm. Mina 2 systrar ligger någonstans där också.

Läst att det spelar roll hur mycket man sportar och hur mycket man äter.
Jag har fått massor med mat, har sportat lite. Inte så regelbundet dock.

Har ni historier ni vill dela med er av om längd? Jag har hört flera om att folk har blivit 185+ fast läkarna har sagt att dom kommer vara under 180. Det gör så att man får mer hopp 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Madeye13:

Läst att det spelar roll hur mycket man sportar och hur mycket man äter.

Tror knappast att det påverkar så mycket jämfört med genernas påverkan.


   
SvaraCitera

Inte många tjejer som är längre än mig, är 193 😛


   
SvaraCitera

Madeye13:

Min familj är korta. Min pappa är 163 cm och min morsa är 159cm. Mina 2 systrar ligger någonstans där också.

Då är risken stor att även du blir kort. Det mest avgörande och sannolika att basera det på är trots allt generna.
Men du är inte ensam, det finns många korta killar, och det finna ännu fler korta tjejer. Lär dig att acceptera det, även om det kan kännas svårt.
Under min uppväxt har jag haft samma problem men tvärtom (jag är alltså tjej och har alltid varit längre än killar i min närhet). Längden är inte en stor grej. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Då är risken stor att även du blir kort.

Räknas som 175 som kort kort eller lite kort?
Mina barndoms drömmar har alltid varit att jag skulle vara 190cm+. Det var bara så. Jag tänkte att det SKULLE vara så, jag var längst i klassen och trodde det skulle förbli så. Men icke sa nicke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Madeye13:

Men grejen är att jag är 175cm...

Få tjejer som är över 175 ändå (jag är iofs 180 cm, min kille är 178 så han är kortare och det fungerar [smile])

Madeye13:

Min familj är korta. Min pappa är 163 cm och min morsa är 159cm. Mina 2 systrar ligger någonstans där också.

Du kommer nog inte bli så mycket längre.
Fast man vet aldrig, egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Då är risken stor att även du blir kort

[rolleyes]

Madeye13:

Men grejen är att jag är 175cm

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Du kommer nog inte bli så mycket längre. Fast man vet aldrig, egentligen.

*ryser*
När man hör dom orden så... Känns det som att hjärnan bli piskad?
Hatar sanningen 😛 Men jag vet att folk måste berätta den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Madeye13:

När man hör dom orden så... Känns det som att hjärnan bli piskad?
Hatar sanningen 😛 Men jag vet att folk måste berätta den.

Haha! Men så farligt är det inte ändå. Enligt mig, trots min längd.

175 är inte kort. 170 hade varit "värre".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Haha! Men så farligt är det inte ändå. Enligt mig, trots min längd. 175 är inte kort. 170 hade varit "värre".

Mjo... Fast det är inte bara det jag är ute efter. Jag är inte bara ute efter att vara längre än tjejer.
Vad jag tror det handlar om (kan låta löjligt) är att vara "dominant". Att kunna trycka ner någon, att kunna dra skugga över en person genom att bara ställa sig bredvid honom/henne.

Ahah,,, lite svårt att förklara. Men ni har väl varit med om att en långjävel ställer sig bredvid en o bara drar skugga över en? Man blir liksom... Psykiskt ägd... Eller ner tryckt, man börjar skämmas för sin längd. Folk får mer uppmärksamhet när de är långa också.
Vi korta måste kämpa fört mer 😛
Det räcker med att min långe kompis ställer sig någonstans sen kommer folk och beundrar hans längd liksom... Irriterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Madeye13:

Irriterande

Haha, vi kan byta längd? Jag är tjej och rätt lång och jag hade nog hellre varit 175 ändå.
Trivs i min längd nu, du kanske borde försöka acceptera den.


   
SvaraCitera

Madeye13:

Räknas som 175 som kort kort eller lite kort?

Det räknas väl egentligen inte alls som kort, det beror på vad du jämför med. Jämfört med andra killar kanske det är lite kort, men jämfört med tjejer är det nog inte alls kort.

Madeye13:

Mina barndoms drömmar har alltid varit att jag skulle vara 190cm+.

Jag tror det är ganska ovanligt att bli över 190. De flest ligger väl runt 180.

DPope:

[rolleyes]

Vad? Om resten av ens familj är kort så är det ju ganska sannolikt att man blir det själv också. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Vad? Om resten av ens familj är kort så är det ju ganska sannolikt att man blir det själv också.

jo, men han skrev ju att han är 175cm ju 😛 så han är längre än dem [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har funderat starkt på en operation... En operation som kan göra en 5-10 cm längre.
Det jag är rädd för att det inte kommer vara i propotion. Ens armar kommer ju vara kortare än vad det passar till längden 😛
Då kanske man kan operera armarna också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Madeye13:

Jag har funderat starkt på en operation

var dig sj, operara inte i onödan.. du är bara 15 så du komemr nog fortsätta växa.. det gör man ju tills man är 18-21 år


   
SvaraCitera