Aviseringar
Rensa alla

Hur lång tid för att bli frisk?


Lyssna inte på dom andra gumman[sad] Istället för att äta normalt, så skall du äta onormalt mycket. Gärna massa grädde och sånt[smile]


   
SvaraCitera

tomhand:

Jag hoppas innerligt att jag någongång ska bli fri. Men vill veta hur lång tid det tagit för andra, vill kunna se ljuset i tunnelns slutliksom.

Hur lång tid har du haft ätstörningar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HurricaneBernt:

Hur lång tid har du haft ätstörningar?

ett år.


   
SvaraCitera

tomhand:

ett år.

Då kan du ju se fram emot ett helvete en bra tid till. Om du inte börjar kämpa för att bli frisk redan nu då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HurricaneBernt:

Då kan du ju se fram emot ett helvete en bra tid till. Om du inte börjar kämpa för att bli frisk redan nu då.

jag har kämpat som ett svin mot att bli frisk i nio månader hörredu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill man så kan man. Har man motivationen så klarar man det, även om det blir en jävla pina. Det är bara att kämpa vidare. Det kommer gå!

Jag undrar om det inte är vissa personligheter som utvecklar ätstörningar. Många (dock inte alla!) jag känner med matproblem har sedan de varit små haft prestationsångest, vart tvugna att vara bäst, osv osv.

Mina tankar började i tolvårsåldern. Blev allvarliga först när jag var 15, kom i behandling som 16-åring och vid "friskförklaringen" var jag 19. Skål [cheers]


   
SvaraCitera

När min syrra va på sjukhuset så sa de att det kunde ta 15 år innan man blev frisk... dvs ifall man är SJUK.


   
SvaraCitera

fick ej vård
tog ca 1 år efter att jag resolut bestämt mig för att göra allt i min makt för att sluta vara ett fågelbarn i maten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så fruktansvärt olika. En del har det bara ett halvår, andra tvingas stå ut med det i 25 år. Båda finns. Det beror på personligheten, ålder vid insjuknandet, stödet runtomkring, vården, och framför allt - motivtationen!
Att komma till den punkten att verkligen våga släppa den trygghet som sjukdomen ändå ger, kan ta tid. Men nästan alla kommer dit, inser att de vill må bra! Och när man väl har bestämt sig på riktigt är det bara en tidsfråga innan allt faller på plats![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Till mig sade det att det tar i snitt tre år.
Jag är på mitt andra år nu. Inskriven på behandling för andra gången.


   
SvaraCitera

Ett år. Men jag har haft tur. Och jag får "återfall".


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera