Aviseringar
Rensa alla

Hur lång tid innan kallelse till förhör?


Ämnesstartare

Jag åkte klass II-moped efter en fest i fredags (den 16:onde), jag blev stoppad därför att jag skjutsade en kompis som inte hade hjälm. Jag erkände att jag druckit och jag fick åka och blåsa. Det visade sig att jag hade 0.8 promille alkohol i blodet, dvs 0.4 mg/L utandningsluft.

Eftersom jag ännu inte är myndig så fördes det inget förhör på plats, utan jag blev informerad om att jag skulle få en kallelse till förhör. Min fråga lyder;

Hur lång tid kan det ta innan jag får min kallelse?

/Mr. Minister

ÄNDRAT 2010-09-24 16:46

ÄNDRAT 2010-09-24 16:49


   
Citera
Ämnesetiketter

Hoppas du inte får ta körkort när det väl är dags för det pucko. [party]


   
SvaraCitera

Smart! [crazy]


   
SvaraCitera

tung biff kriminell


   
SvaraCitera

Svårt att säga. Har torskat två gånger, ena gången när jag var 15 och andra gången i vintras. I båda fallen har det varit väldigt lätta brott. Första gången fick jag kallelsen efter en vecka och hade förhöret efter två, andra gången har de inte hört av sig än trots att det var över 7 månader sedan.

EDIT: Oavsett är det jävligt korkat att köra moppe när man är packad, det hoppas jag du förstår.


   
SvaraCitera

Stringburka:

vårt att säga. Har torskat två gånger, ena gången när jag var 15 och andra gången i vintras.

Visste inte att du var en Image

Dold text: gangstahhh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

vårt att säga. Har torskat två gånger, ena gången när jag var 15 och andra gången i vintras. I båda fallen har det varit väldigt lätta brott. Första gången fick jag kallelsen efter en vecka och hade förhöret efter....,

Tack för informationen!

... Och visst fan är det jävligt korkat, men det kan vara svårt att förstå när man väl står där packad och odödlig. Det blir iaf lättare att undvika i framtiden..

För övrigt så är era ghetto-referenskämt tråkiga och ett slöseri med tid. Internethumor.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

gangstahhh

du skulle ba' veta, är da nörd-gangstah som rappar på klingonska och rånar banker med slunga och svärd.

lolsacpops:

men det kan vara svårt att förstå när man väl står där packad och odödlig. Det blir iaf lättare att undvika i framtiden..

Alla är korkade någon gång. 🙂


   
SvaraCitera

Stringburka:

du skulle ba' veta, är da nörd-gangstah som rappar på klingonska och rånar banker med slunga och svärd.

Word! [cool]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Word! [cool]

Hade dock varit häftigt att göra en school shooting med en slunga. Det är ju helt klart historiens coolaste vapen; hur lätt att gömma som helst (bälte, skosnöre, i byxbenet, under mössan osv), träffsäkert, och så kraftfullt att romarna hade speciella tänger för att plocka ut slungkulor i sina soldaters kroppar. Och så mycket mer cool-poäng än pistoler och andra mesvapen; enda nackdelen är att det är svårt att skjuta sig själv med den (strypa borde funka dock). Helt klart historiens bästa vapen.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Hade dock varit häftigt att göra en school shooting

Jo, det är det häftigaste. Fast med slunga kan man inte peppra ner alla med. Det riktiga gangstah vapenet är ju UZI. Skaffa en sån och spring in i en matsal och peppra ner alla medans du skrattar hysteriskt.

Du kan slunga dig själv i skallen på något sett efter alla dött.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Fast med slunga kan man inte peppra ner alla med.

Inte peppra ner, men du kan slunga en molotov eller dylikt och på det sättet skada många samtidigt. Eller något sprängmedel om man är riktigt ambitiös. Allt under ett halvkilo är fair game.

Macktorsken:

Du kan slunga dig själv i skallen på något sett efter alla dött.

Om det är vindstilla borde man kunna slunga kulan rakt upp och försöka få den i huvudet, men det är svårt att se en kula eftersom den är liten och (typ) rund.


   
SvaraCitera

lolsacpops:

där packad och odödlig

Packad och odödlig? 0,4 promille..då borde man fortfarande vara såpass klar att man fattar att man inte ska köra när man druckit:/...


   
SvaraCitera

det kan ta några månader ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

månader år, eftersom rättsystemet havererat e det sättet att straffa folk, låter en vänta randomtid tills man ska in i roulettesalen och spelapokerface.


   
SvaraCitera