Aviseringar
Rensa alla

Hur lång tid tar det innan en börjar jobba?


Ämnesstartare

Reeeetooo:

går ju att prata med dom, asså först skall ju din ansökan in. Sedan skall den kollas, dom skall överväga om du skall komma på interjuv. Sedan får du komma på möte, sedan kan du kallas till andra möte. Sedan kanske du får jobbet. En anställningsprocess kan gå på nån vecka och bli ett flertal veckor! 

på liseberg var anställningsprocessen 2 månader, men blev kickad från den efter cirka 1 månad Ledsen ska nog kontakta dem och fråga 🙂 men känns ju som att de hellre skulle vilja ha nån som kan börja jobba direkt 


   
SvaraCitera

shatter:

på liseberg var anställningsprocessen 2 månader, men blev kickad från den efter cirka 1 månad Ledsen ska nog kontakta dem och fråga 🙂 men känns ju som att de hellre skulle vilja ha nån som kan börja jobba direkt 

Asså hela skiten med anställningsprocess är sjukt bara, stör mig haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

Asså hela skiten med anställningsprocess är sjukt bara, stör mig haha

samma här! vore nice om en arbetsgivare bara ringer och frågar "när vill du börja jobba?"


   
SvaraCitera

shatter:

samma här! vore nice om en arbetsgivare bara ringer och frågar "när vill du börja jobba?"

Haha det har hänt på vårat. Vart ett grymt cv! Han började 4 timmar senare haha


   
SvaraCitera

shatter: alla jobb, men det avslog min ansökan, var cirka 1000 av 7000 sökande som blev kallade till intervju och cirka 500 av dem blev anställda....

men shit. snacka om att leda en massa av folk i falska förhoppningar. 🙁 

Reeeetooo: Ja den öppnar iår kommer nog bli relativt bra!

vi kan ha UM-träff på liseberg i sommar Rodnar Premiäråk med HELIX för massa och sedan hänga i ngn park lr ngt 


   
SvaraCitera

S3ON:

men shit. snacka om att leda en massa av folk i falska förhoppningar. 🙁 

vi kan ha UM-träff på liseberg i sommar Rodnar Premiäråk med HELIX för massa och sedan hänga i ngn park lr ngt 

Reeeetooo is på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

Haha det har hänt på vårat. Vart ett grymt cv! Han började 4 timmar senare haha

Förvånad

S3ON: men shit. snacka om att leda en massa av folk i falska förhoppningar. 🙁

ja 🙁 men var medveten om det innan intervjun iaf, att jag bara hade en 50% chans att få jobbet. eller a "bara" ganska högt för ett jobb xD men just liseberg är svårt med tanke på att det har typ hela göteborg att välja på. 


   
SvaraCitera

shatter:

Förvånad

ja 🙁 men var medveten om det innan intervjun iaf, att jag bara hade en 50% chans att få jobbet. eller a "bara" ganska högt för ett jobb xD men just liseberg är svårt med tanke på att det har typ hela göteborg att välja på. 

det var grymt kul o höra det telefonsamtalet. Killen hade varit arbetslös i 3 år och bara slipat på sitt cv, fortfarande bästa cv't jag nånsin sett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo: arbetslös i 3 år

då hade han allt mkt tid xD men hade han verkligen nåt att skriva i cv't om han var arbetslös så länge? Skeptisk


   
SvaraCitera

shatter:

då hade han allt mkt tid xD men hade han verkligen nåt att skriva i cv't om han var arbetslös så länge? Skeptisk

Han hade erfarenheter från förr. Han listade upp exakt vilka hus han gjort, vilka företag osv. Killen är 45 så han har ju trots allt jobbat som murare ett par år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

Han hade erfarenheter från förr. Han listade upp exakt vilka hus han gjort, vilka företag osv. Killen är 45 så han har ju trots allt jobbat som murare ett par år

ahh, makes more sense 🙂


   
SvaraCitera

shatter:

ahh, makes more sense 🙂

Men det finns killar på 19-20 som har grymma erfarenheter inom bygg aswell. Jag har en hel del feta ställen i göteborg o slänga in t.ex.


   
SvaraCitera

shatter: borde vänta med ansökan då :/ har cirka 5 skolveckor kvar....

vänta är väl onödigt. även om de inte annonserar att de behöver personal kan u lämna in ett cv och personligt brev och i ditt personliga brev skriva att du är intresserad av sommarjobb/extrajobb

väntar du tills sommaren lär du inte få något, då har de redan fixat den personal de behöver


   
SvaraCitera
Robler

shatter:

samma här! vore nice om en arbetsgivare bara ringer och frågar "när vill du börja jobba?"

Så fick jag mitt nuvarande jobb. Frågade när jag skulle komma på intervju och de svarade "nä vi hat redan valt dig, du kan börja om en månad om du bara säger ja"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vänta är väl onödigt. även om de inte annonserar att de behöver personal kan u lämna in ett cv och personligt brev och i ditt personliga brev skriva att du är intresserad av sommarjobb/extrajobb

väntar du tills sommaren lär du inte få något, då har de redan fixat den personal de behöver

de har redan en annons ute, sista ansökningsdatumet är första maj.  
men har gjort det du säger till andra företag 🙂 delat ut lite cvn överallt utan napp än så länge... 


   
SvaraCitera