Aviseringar
Rensa alla

Hur lång tid tar du på dig?


Ämnesstartare

Hur lång tid tar du på dig att äta, tex. middag?
Slänger du i dig allt på 5 minuter eller hur gör du?


   
Citera
Ämnesetiketter

slänger i mig allt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soulmate:

hur gör du?

Det beror ju helt på omständigheterna och hur hungrig jag är. Men idag käkade jag och min pojkvän tonfiskpasta och det gick relativt snabbt. Tror jag drog i mig hela tallriken på en 5-6 minuter. Sen beror det ju på hur mycket man pratar mellan tuggorna också. Hoppas det var svar nog på din fråga 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slänger i mig allt.


   
SvaraCitera

Är jag stressad slänger jag i mig allt! Annars äter jag nog i normal takt tror jag nog.


   
SvaraCitera

är ganska snabb av mig[blush]


   
SvaraCitera

Äter oftast låångsamt. Pratar fem min mellan varje tugga typ och tar alltid flera små portioner. Dessutom vill jag helst sitta kvar en stund och dega, i alla fall när jag äter med kompisar.


   
SvaraCitera

soulmate:

Hur lång tid tar du på dig att äta, tex. middag?

Det beror väl på hur många andra personer det är på samma restaurang som mig.....
Ibland får du ju vänta en halvtimme på käket, så det är en lite knepig fråga att svara på...


   
SvaraCitera

Jag äter alltid på fem minuter eller så. Inte med mening, jag äter heöt enkelt bara snabbt. Nu försöker jag tänka på att tugga tjugo gånger på varje tugga men det är svårt 🙁


   
SvaraCitera

soulmate:

Hur lång tid tar du på dig att äta, tex. middag?Slänger du i dig allt på 5 minuter eller hur gör du?

Två timmar, maten ska smälta väl och man ska äta stora portioner.


   
SvaraCitera

Äter väl på mellan 5-10 minuter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Två minuter.


   
SvaraCitera

Äter på minst en kvart, tuggar så himla mycket.. fast frukost tar nog priset, om man räknar med tiden det tar att förbereda så tar den 30-40 minuter. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mig kan en vanlig middag ta mellan 20-35 minuter, [cute]


   
SvaraCitera

Beror på hur vad jag äter och hur pass hungrig jag är. Men oftast är det runt 10-15 minuter.


   
SvaraCitera