Aviseringar
Rensa alla

Hur låter det när ni tänker?


Ämnesstartare

För mig sprakar det ganska mycket, men inte på ett positivt sätt utan mer spasmodiskt och oförutsägbart. Tänk typ vågor av okontrollerbart sprak i ständigt skiftande styrka som sköljer genom huvudet och spolar med sig allt i sin väg. I de sällsynta fall jag tänker logiskt och strukturerat låter det mer som om man hade avfyrat ett automatvapen i en plåttunna, blandat med svetsning.


   
Citera
Ämnesstartare

Exempel på hur det kanske kan låta för andra människor när de tänker: som musik, harmoniskt, sammanhängande och med en känslomässig närvaro. (Prettovarning som fan på den...)


   
SvaraCitera
mynona

Jag tänker mig... blixtsnabbt men hackigt, något som forceras snabbt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ytterligare exempel: flugsurr, getingsurr och myggsurr.


   
SvaraCitera

Som en varm och fuktig trasa låter det.. 


   
SvaraCitera
reben

jag gör inte sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Jag tänker mig... blixtsnabbt men hackigt, något som forceras snabbt

Skiljer det sig något mellan tankar du har respektive saknar kontroll över?

Fantastiskt: Som en varm och fuktig trasa låter det..

Känner igen mig i den bilden, särskilt om trasan är så välanvänd och flötig att den slirar omkring och faller sönder på ytan man torkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: jag gör inte sånt

Det är sånt du överlåter åt andra? Fastän ditt huvud kanske lämpar sig lika väl som någon annans för det?


   
SvaraCitera
reben

Feberyra:

Det är sånt du överlåter åt andra? Fastän ditt huvud kanske lämpar sig lika väl som någon annans för det?

ibland. lol nä


   
SvaraCitera
mynona

Feberyra: Skiljer det sig något mellan tankar du har respektive saknar kontroll över?

Jag anser mig sällan ha någon kontroll över mina tankar. Fäster jag uppmärksamheten på något rusar tankarna automatiskt fram och ställer upp mönster och analyser, farhågor och logiska uppfattningar i så snabb följd att jag inte har mycket möjlighet att hindra dem eller disciplinera dem så jag kan trösta mig med lite självbedrägeri och illusioner. Disciplinera tankar kan jag bara göra i efterhand, och då kan jag också rationalisera bort allt det jag först automatiskt har tänkt. 

Antar att mina tankar bör låta som något som blixsnabbt rasar ned från något innan man hinner sätta stopp för eländet


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

fullständigt tystnad i mitt huvud. ett tomrum bortom allt resonligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knastrar och sprakar, misstänker taskig mottagning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

h-mmm br-mmmm h-mmmm
zoooooom zawak zap-zap-zap
fwlopp sdlowp tsk tsk sapurd

^ vardag, kaffe och melankoli


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rätt lugnt. 


   
SvaraCitera

Låter ingenting, ser det jag tänker som text, bilder och känslor. Men det är totalt dödstyst.


   
SvaraCitera