Aviseringar
Rensa alla

Hur löser jag detta?


Ämnesstartare

Jag har äntligen hittat ett sätt att förklara tydligt på hur mitt liv ser ut och undrar hur ni skulle göra för att lösa dessa problem? 

1. Jag har enda sedan jag vart liten lärt mig saker som mina föräldrar har trott jag kunnat och sedan har de antagit jag kunnat det och därför inte hjälpt mig med vissa saker. Jag har då inte riktigt förstått vissa grejer och har då frågat om hjälp men mina föräldrar tror jag klarar av det själv för de behandlar mig som en normal person. Men de vet om att jag har en diagnos och även fast de behandlar mig normalt som de säger så behandlar de mig som en bebis. Vet någon varför det blir så eller varför de inte bara kan anta att jag kan de jag säger att jag kan sålänge jag inte ber om hjälp? 

2. Jag har pga detta känt att det är omöjligt för mig att skaffa vänner jobb och helt enkelt uttrycka mig för att jag har svårt med det och att folk inte riktigt förstår mig. Hur ska jag göra för att få folk förstå mig fast jag berättar 5996787 på olika sätt väldigt tydligt och de är bara vissa som förstår mig och sagt jag är smart osv. För att jag vet vad jag vill. 

3. Jag har svårt då med vänner pga jag inte kan sociala koder och det leder till att jag har enligt olika personer gjort fel/på fel sätt eller kanske vart påträngande fast jag har tagit kontakt och blivit vän med någon så som andra har gjort som gör på rätt sätt. Jag förstår då inte vad det är som gör att jag blivit något offer och gör fel fast jag gör på rätt sätt? För jag förstår verkligen inte detta och det är andra som tycker de är konstigt också men jag får inge svar på vad det är jag gör för fel. Har frågat personer som gjort såhär mot mig och de har inte kommit ihåg eller liknande men de kunde säga att jag gjorde på fel sätt när händelsen hände men inte kunnat svara på vad de hade för rätt att säga att jag gjorde fel när de själva gjort samma sak. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Lillen

Vad har du för diagnås ? Skälv hat jag dyslexi. Personer letar efter fel på andra för att trycka net en, och för att de tror stt de ska må bättre av det. Vill du ha någon o prata med så kan du skicka ett pm till mig 🙂 


   
SvaraCitera