Aviseringar
Rensa alla

Hur man hjälper sig själv att må prima.


Ämnesstartare

jag personligen brukar vända mig till min pojkvän.
eller använda mig av typ randoms som kan få mig att må bättre. de är guld.

eller så gråter jag bara en timme eller två och vaknar med svullna ögonlock. detä r rätt så nice faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

Därför måste man förstå vad folk menar, din fru hatar inte dig, hon vill att du städar, min farsa hatar inte mig, han vill att jag tar ansvar för mina djur.

Ahaa! Mycket smart, för jag brukar ju tänka orden folk säger till en men en gång. Tex i det sammanhanget men frun, då kanske mannen tänker att han är dålig med allt, men hon menar bara med tvätten, men han tar in allt som att han är dålig på allt.
Jag fattar och det var smart! [smile]
Men sen kan man ju själv också försöka att vara lite tydligare med det man vill säga. Tex hon frun kunde ju sagt något att hon älskade honom men han borde bli bättre med tvätten. Fast sånt får man öva på[smile].


   
SvaraCitera

m3lis:

Men sen kan man ju själv också försöka att vara lite tydligare med det man vill säga

ABSOLUT, det underlättar, 🙂
Självklart finns det mer saker man kan göra för att må bra TEX det du sa, man ska ha saker i lagret, använd det som fungerar barn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äta glass och gråta framför desperete housewifes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

n ska ha saker i lagret, använd det som fungerar barn!

[y][y][smile]


   
SvaraCitera

m3lis:

[y][y][smile]

[party][party][party]

Bra tråd, finns många som inte mår så bra, rätt konstigt hur vi i sverige som har det så bra kan börja må så dåligt.

närmaste jag kom en depression var när jag inte hade någonting att göra, hade inga mål eller någonting.
Det var deprimerande.
SÅå.. skaffa en hobby alla som e ledsna.. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

it all sounds so simple.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

Bra tråd, finns många som inte mår så bra, rätt konstigt hur vi i sverige som har det så bra kan börja må så dåligt.

TACK [bigsmile].

JoElite:

närmaste jag kom en depression var när jag inte hade någonting att göra, hade inga mål eller någonting.

mm, vi är för lata, men det är också jobbigt att ta tag i något om man är deprimerad..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag mår dåligt, mår jag alltid mycket bättre efter att jag har tränat. Det hjälper för stunden iaf och det är bra!

Sen brukar jag ibland också låta känslorna "komma ut", att jag får avreagera mig genom att t.ex skrika, gråta eller smälla dörren efter mig. När jag är färdig så brukar jag sova ett par timmar, sen när jag vaknar är jag på mycket bättre humör. Det känns jätteskönt att få släppa ut allt som jag går omkring och bär på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

närmaste jag kom en depression var när jag inte hade någonting ATT göra, hade inga MÅl eller någonting.
Det var deprimerande.
SÅå.. skaffa en hobby alla som e ledsna.. 🙂

Det måste varit en väldigt bra depression egentligen [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum:

låta känslorna "komma ut", att jag får avreagera mig genom att t.ex skrika, gråta eller smälla dörren efter mig

Ja, gjorde en gång när jag bråkade med mamma, smällde igen dörren och satte på kent med volym 27, och jag brukar ha volym 9. Det dunkade i hela rummet och samtidigt skrev jag dagbok. Ska nog läsa det snart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla har väl sina egna "recept" för välmående, vad jag kan säga är att så länge man har en bra vänskapskrets och ett hyggligt intresse så löser sig det mesta. Handlar väl mest om att ersätta de dåliga tankarna med sånt man tycker om!

Däremot om det inte bara handlar om ett litet tjafs, utan är ett större problem som t ex dålig självkänsla tror jag inte det hjälper att bara tänka "varför jämför jag mig med andra - mår ju bara dåligt av det", utan då bör man prata om det med någon och försöka uppskatta en själv. Det kommer en punkt i ens liv då man börjar se på sig själv mer objektivt, och det är inte förrän då, man kan ge sig själv konstruktiv kritik och utvecklas som person till ens bättre jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Om man mår dåligt finns det oftast folk som kan hjälpa dig och få det bättre.

Och om är det är folket som får en att må dåligt?

m3lis:

Göra saker som du vet att du mår bra av när du mår dåligt

Att utföra vad mina tankar/impulser lutar åt när jag mår dåligt, för att må bra, skulle resultera med mig bakom galler m a o inte bra för mig.


   
SvaraCitera