Aviseringar
Rensa alla

Hur man kan veta att Gud finns!


Ämnesstartare

;D[love]


   
Citera
Ämnesetiketter

orkar inte kolla, men man kan inte tro på en gud helt seriöst, då är man sjuk i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så drygt när religiösa ska bevisa när gud finns, samma när ateister ska bevisa motsatser (är själv ateist btw, men jag missionerar inte).


   
SvaraCitera

Insert name here:

gud

eftersom jag finns, & jag är gud.
så kan ni själva tänka väl?


   
SvaraCitera
Hando

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Hur kan man veta att jorden är rund? Hur kan man veta att solen inte är ett element? [rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera

Infraröd:

men man kan inte tro på en gud helt seriöst, då är man sjuk i huvudet

det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

det.

stämmer.


   
SvaraCitera

Infraröd:

orkar inte kolla, men man kan inte tro på en gud helt seriöst, då är man sjuk i huvudet

Vem skapade allt då?


   
SvaraCitera

Infraröd:

orkar inte kolla, men man kan inte tro på en gud helt seriöst, då är man sjuk i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hela gud grejen verkar ju leva på att alltid förbli okänd, därför blir den så mäktig. man kan ju inte veta om det finns en gud, det är ju därför man säger tro. egentligen begiper jag inte riktigt varför människor är så besatta av att ta reda på om gud finns eller inte. Han existerar, men bara i folks huvuden. Jag är inte troende, jag kommer nog aldrig bli det. Men varför kan man inte bara låta gud vara okänd. Det är väl bra om vissa får leva i med att tro om dom känner att det ger livet mening, . egentligen varför kan man inte få låta dom som tror tro och dom mår bra av det. Men idag känns det som att det inte finns något mellanvärde. Man ska tro eller inte tro. jag är lite irriterad på religoner dock, de kan skapa en hel del problem, och visst det kan vara sjukt läskigt att folk tror sig veta att det finns en gud. (vad är det jag skriver, förlåt, jag är jättetrött och bara svamlar en massa)


   
SvaraCitera

ApgBlogg:

&eurl=http%3A%2F%2Fmyroadtrip.blogg.se%2Findex.html&feature=player_embedded

;D[love]

Retard logik xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gud är ett påhitt för att skrämma små stackars barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni är roliga. Okej jag kan förstå varför judar eller kristna säger att de tror på Gud. Men muslimer däremot vet med total säkerhet att Gud finns. Varför ? Jo, Koranen är beviset. I Koranen står det om Bigbang, universum, månen, solen, bergen, haven, fosterutvecklingen och mera. Och det står inte på ett sätt att man kan tolka de olika , det står klart och tydligt fakta om de nämna ting, vilket är exakt samma som dagens vetenskap säger om dessa ting. Detta är ett av alla bevis på att Gud existerar, att Koranen är Guds ord nedskrivna för 1400 år sedan, inte en mans påhitt. Och det finns gamla Koraner från den tiden, den har ej blivit ändrad sedan den blev nedskriven.

Om ni själva läser om det, så kan ni inget annat än att hålla med om det jag sagt stämmer. Om man lär sig om Islam och sedan nekar Guds existens är det som att neka att man ska dö överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

ApgBlogg:

I Koranen står det om Bigbang

Var isf? Citera.

ApgBlogg:

solen, bergen, haven,

Ja dom ser ju inte en 4-åring med ögon.


   
SvaraCitera