Aviseringar
Rensa alla

Hur man överlever den fruktade FÖRKYLNINGEN


isola:

knulla alla lärare i rumpan med suddigummin och glasögon

[bigsmile][badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är jättedumt och potentiellt farligt. Du och din farmor bör hitta på något annat med er tid.

Jag känner många som gör så [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Jag känner många som gör så [wink]

Men det gör det ju inte mindre dumt eller farligt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var noga med hygienen, särskilt handtvätt, redan innan du blir förkyld. När du redan är sjuk hjälper det mest andra personer att inte bli smittade, när du inte är sjuk så hjälper det dig att slippa bli det.

Ett annat tips är att undvika folksamlingar i den mån det är möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingefära


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jörg Buttgereit:

- Snyt dig i något mjukt. Ja, jag vet att pappersnäsdukar är mer hygieniska, men då kommer din näsa vara köttslamsor efter typ tjugo minuter. Ta nån gammal mjuk, ren t-shirt du inte behöver och snyt dig i den.

blääääääääääääääääääääääääääääää

isola:

knulla alla lärare i rumpan med suddigummin och glasögon

[love]

mitt bästa tips är handsprit. då blir du inte sjuk alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallonbåt:

mitt bästa tips är handsprit. då blir du inte sjuk alls.

Att använda handsprit hela tiden när man är frisk är så jeflarns dumt. Överdriven renlighet är ett stort skäl att vi i västvärlden blir sjuka så jeflarns lätt och att allergier är så jeflarns vanligt här.

Är hellre förkyld en gång om året än bidrar till den skiten.

MER SMUTS ÅT FOLKET!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gör man inte.

RIP Jörg Buttgereit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej men mitt tips är: överdriv inte. Folk är sådana himla hypokondriker ibland typ. Visst tycker man synd om sig själv och det kommer man inte undan men tror att man typ placebo:ar sig själv genom att ba "ÅHH jag kommer döööö".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jörg Buttgereit:

MER SMUTS ÅT FOLKET!

AMEN!


   
SvaraCitera
time
 time

Brukar dricka Noni. Mest i förebyggande syfte, men i högre doser när jag redan är förkyld. Piggar upp, men jag vet inte om det händer på riktigt eller om det bara är placebo.

Dricka finrexin är bra. Varm kycklingsoppa är också bra. Den kan man ju gladeligen krydda med vitlök, dessutom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett glas whiskey (eller whiskey + coca cola om man har svårt för ren whiskey) brukar pigga upp min hals rejält. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Ett glas whiskey

Brukar mest känna att jag misshandlar min hals med starksprit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jörg Buttgereit:

Att använda handsprit hela tiden när man är frisk är så jeflarns dumt. Överdriven renlighet är ett stort skäl att vi i västvärlden blir sjuka så jeflarns lätt och att allergier är så jeflarns vanligt här.

använde hansprit regelbundet och gick från att vara sjuk rätt ofta till att inte ha feber en enda gång på över två år. just sayin..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jörg Buttgereit:

MER SMUTS ÅT FOLKET!

Ensamvargen:

AMEN!

ni är äckliga [smile]


   
SvaraCitera