Aviseringar
Rensa alla

Hur många arbetsplatser får man ha??


Ämnesstartare

Om jag jobbar åt ett företag och är där i 8 timmar säger vi normal dag.

Får man då ha en till arbetsplats som man jobbar på? Och då jobba även där 8 timmar.

Finns det något som säger att jag inte får göra det eller är det fritt fram så länge som man orkar med det själv?


   
Citera

Så många så länge du klarar av att sköta dina arbeten? Sedan är det inte nyttigt för kroppen att jobba för hårt. Kroppen behöver vila ibland.


   
SvaraCitera

Bara och jobba på! Beror ju på vad facket säger och vad det är för regler liksom. Men jag  vet i alla fall att man har ett viss antal övertids timmar att nöta på i alla fall per år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man får ha så många som helst, under förutsättning att man klarar av det. Att sköta alla jobb och att de inte krockar i varandra tidsmässigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

femtioelva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man inom en kommun arbetar med samma/liknande arbete på flera arbetsplatser så finns det en gräns. Men om det är olika företag ska det nog inte vara några problem så länge du hinner med alla arbetena.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:
Om man inom en kommun arbetar med samma/liknande arbete på flera arbetsplatser så finns det en gräns. Men om det är olika företag ska det nog inte vara några problem så länge du hinner med alla arbetena.

Så då måste man prata med någon på kommun huset för att få veta det ??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sansan93: Så då måste man prata med någon på kommun huset för att få veta det ??

Om du är anställd av kommunen  och du arbetar på olika arbetsplatser där så har de koll på antalet timmar du gör. Om du går över en viss gräns får du inte jobba mer förrän det nollställs (vid månadsskiftet).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko: Om du är anställd av kommunen  och du arbetar på olika arbetsplatser där så har de koll på antalet timmar du gör. Om du går över en viss gräns får du inte jobba mer förrän det nollställs (vid månadsskiftet).

Så om jag jobbar för privat ägda företag så behöver jag inte bry mig i dom?
Då kan jag jobbar för olika utan att det händer något alltså


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

hur många som helst så länge facket inte får bestämma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många företag kommer låta dig skriva på ett avtal där det beskrivs om du får ha andra jobb/eget företag/osv.

Jag får till exempel inte arbeta som konsult under de dagar jag normalt jobbar då det kan påverka hur bra jag gör ifrån mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sansan93: Så om jag jobbar för privat ägda företag så behöver jag inte bry mig i dom?
Då kan jag jobbar för olika utan att det händer något alltså

Så länge det inte står i ditt anställningsavtal att du inte får arbeta för andra och du skrivit på det borde det inte vara några bekymmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hundrafemtiotolv.


   
SvaraCitera

Du får ej arbeta över en viss tid enligt lag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken: Du får ej arbeta över en viss tid enligt lag.

Då får du gärna visa denna lagen.


   
SvaraCitera