Aviseringar
Rensa alla

Hur många av er använder ansiktsprodukter?


Ämnesstartare

Hej hej!

Som titeln lyder, ja hur många av er använder produkter för ansiktet och vilka i så fall? [smile]

Jag, kille på 20 år har i flera år använt massor av olika produkter mot min hud som ibland är finnig, ibland torr, ibland fet osv.. Blir aldrig riktigt bra med andra ord [sad]

Hade en liten fundering om man skulle sluta med alla produkter och endast tvätta ansiktet försiktigt med vatten och se om det hjälper? För det borde väl vara det mest naturliga för huden?
Blir så jäkla less på att smörja, rengöra och hålla på och lägga ut massa pengar på massa dyra produkter när det ändå inte blir bättre..

Vad tycker ni medlmemmar? [rolleyes]


   
Citera

Jag provar ocm nu. Funkar bra. Testa!


   
SvaraCitera

I kombination med tvätt med bara vatten


   
SvaraCitera
Exner

hehe ansiktsprodukter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Jag provar ocm nu. Funkar bra. Testa!

OCM säger du? Ingen aning om vad det är men ska kolla upp det! Men grejen är det att jag hatar att byta produkter för det ger alltid samma resultat för mig, dvs inget vidare alls 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

hehe ansiktsprodukter

Anser du att du är för manlig för ansiktsprodukter eller tyckte du jag utrryckte mig lustigt? [cute]

Är inte heller så mkt för produkter egentligen, men gör allt för att bli kvitt min dåliga hy [shake]


   
SvaraCitera

fridgefreezer:

OCM säger du? Ingen aning om vad det är men ska kolla upp det! Men grejen är det att jag hatar att byta produkter för det ger alltid samma resultat för mig, dvs inget vidare alls 🙁

oil cleansing method, man tvättar ansiktet med ricinolja + annan vegetabilisk olja + tvättlapp och varmvatten. finns massor info om man googlar. Jag brukar smörja in ansiktet med ricinolja och ha det som mask nån timme framför tvn eler så, sen ta mycket rapsolja och massera in i ansiktet och sen ånga ansiktet med tvättlappen. funkar bra tycker jag,
smörjer in med kokosolja/rapsolja efter


   
SvaraCitera

jag har dålig hy med finnaroch pormaskar, ansiktet håller sig bra med vattentvätt/ocm


   
SvaraCitera

Använde sånt här när jag var mindre, fungerar bra.
http://www.aconordic.se/products/4855/21417/19290/19227/aco-spotless-daily-face-...

Tvättade ansiktet med det en gång på morgonen och en gång på kvällen.
Men nu är jag vuxen och behöver inte sånt [bigsmile]


   
SvaraCitera

lyssna inte på mrman, han har löjligt bra hy
naturligt
tror jag


   
SvaraCitera

Haha men använde sånt förut, hade faktiskt finnar när jag var yngre. ska kolla om jag hittar nån bild [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

jag har dålig hy med finnaroch pormaskar, ansiktet håller sig bra med vattentvätt/ocm

Den metoden du beskrev lät spännande, men hur ofta ska man göra det och hur långt tid tar det ungefär för huden att "ställa om sig"?
Använder du inga andra produkter?
Och vart får man tag på schyssta oljor? [smile]


   
SvaraCitera

elverpigen:

Image

4år sedan exakt [crazy]


   
SvaraCitera

fridgefreezer:

Den metoden du beskrev lät spännande, men hur ofta ska man göra det och hur långt tid tar det ungefär för huden att "ställa om sig"?Använder du inga andra produkter?Och vart får man tag på schyssta oljor?

köpt ricinoljan på apoteket, kostar ca 70 kr, räcker länge
köpt vanlig rapsolja i mataffär, typ 15 kr/liter

kokosoljan är lite knivigare men ica maxi brukar ha. kostar ca 40 kr. Är jätteolika men jag närjag började använde oljan som sminkborttagning, på en bomullstuss och torkade bort sminket, sen sköljde med vatten, sen torkade på handduk. Ricinoljan är väldigt uttorkande så den kan man reagera negativt på. min hy blev bättre ganska direkt.

en period använde jag garniers scrub, en tub med blå kork och vit och röd och blå tub, och sen kokosolja efter. för mig gick det på ca 2 v, men jag har ju hormoncykler att ta hänsyn till som inte män har i samma usträckning. blev det härvimsigt? känns vimsigt.


   
SvaraCitera

mrman:

4år sedan exakt

du hade ju inte SÅ mkt ändå, men aa, nu tror jag på att duär mänsklig


   
SvaraCitera