Aviseringar
Rensa alla

Hur många böcker per år läser du?


Ämnesstartare

As topic says. 🙂

Hur många böcker per år tragglar du dig igenom? Själv har jag läst fem böcker denna veckan, och förmodligen kommer jag dra mig igenom en tre-fyra stycken nästa vecka.

Men i genomsnitt läser jag en två-tre böcker per vecka så mellan 100 och 150 böcker per år läser jag om jag fortsätter i detta tempot. 😀


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

0? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Men i genomsnitt läser jag en två-tre böcker per vecka så mellan 100 och 150 böcker per år läser jag om jag fortsätter i detta tempot. 😀

Kul då om typ 5 år när du inte har några kvar att läsa eller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen aning. Mitt läsande går i perioder. Men det blir nog en hel del på ett år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

0? [confused]

Fail alltså! Tycker det är synd hur lite folk läser böcker nuförtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Kul då om typ 5 år när du inte har några kvar att läsa eller

jo för det finns bara 9000 böcker i världen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Fail alltså! Tycker det är synd hur lite folk läser böcker nuförtiden.

Men har inte tålamod eller [sad] Och dessutom, vad kostar inte en fysikbok nuförtiden, typ 500:- är arbetslös för fan [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Men har inte tålamod eller [sad] Och dessutom, vad kostar inte en fysikbok nuförtiden, typ 500:- är arbetslös för fan [mad]

Ladda ner e-books, det är helt gratis! Jag har inga pengar, och den enda boken jag köpt denna månaden var Catching Fire.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varierar något oerhört, det går i perioder. När jag är inne i en läsperiod så läser jag kanske 1-2 i veckan. Nu har jag inte läst något sen början av sommaren.

Så jag kanske snittar en 25-40 (VÄLDIGT varierat som sagt) böcker om året.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill forma min egen personlighet [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte går i perioder lol, men det här året har jag inte läst en enda bok, frivilligt i alla fall så mmm det är ju [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Tycker det är synd hur lite folk läser böcker nuförtiden.

Det är svårt när fenomenet Internet är i vägen ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Det är svårt när fenomenet Internet är i vägen ...

Mja, håller med delvis. Men det är väl mer att folk är sånna "mindless drones" nuförtiden och kräver instant stimulation i form av spel, tv och film. Internet har ju gjort allt det där tusen gånger lättare.

Fast utan internet hade jag aldrig kunnat läsa en massa böcker i veckan. Hade aldrig haft råd med det som student. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0.0001 [cute]


   
SvaraCitera