Aviseringar
Rensa alla

Hur många bra politiker har inte varit hatade?


Djeydjey:

Det är inte många som hade kunnat bygga upp Tyskland så snabbt och gett Tyskland sitt övertag. Jag tror att Hitlers överdrivna maktgalenskap och aggressionsproblem tillslut slog över och därmed blev hans fall när han förklarade krig mot Sovjetunionen och genom japanerna mot USA

Sant, men iof så var han ju en soldat (inte säker om det var just soldat, men något inom militären iallafall). Mycket sant som du säger, en bra politiker måste vara en mycket duktig talare men jag tror hans framgång dels beror på att det var en diktatur och att han satte ungdomar i Hitlerjugend och allt vad det var, hjärntvättning. Han måste ha varit jävligt bra på psykologi. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Appropå att du är en hatad politiker eller vadå? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Hatet mot Mona Sahlin är faktiskt lika högt som hatat var mot Olof Palme när han tillträdde. Är inte detta ett tecken på att hon har en väldigt bra chans att bli en bra statsminister?

AH LOGIKPANIK 😐

Det där var faktiskt långt under din nivå, E. Du brukar skriva betydligt vettigare grejer än det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det där var faktiskt långt under din nivå, E. Du brukar skriva betydligt vettigare grejer än det där.

Hurså?

Jag tycker inte Mona är perfekt, men jag tycker inte hon är så dålig som media målar upp henne heller, bara för att man är hatad behöver det inte betyda att man är dålig, och polariserade personer kan ju t.ex vara gudrun schyman eller lars ohly, de behöver inte vara dåliga men de väcker starka känslor med sina åsikter. Mona är ju främst hatad av byggindustrifacken och bland sverigedemokrater vilket är rimligt med tanke på hennes hållning i integrationsfrågor. Hon är sedan långt bättre än Persson var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouku:

Sant, men iof så var han ju en soldat (inte säker om det var just soldat, men något inom militären iallafall).

Vad har det med saken att göra?

Kouku:

Mycket sant som du säger, en bra politiker måste vara en mycket duktig talare

Jag ser visserligen inte Hitler som någon bra politiker, för för det krävs medhåll ifrån mig. Duktig däremot med tanke på hans framgång...i början, som sagt.

Kouku:

men jag tror hans framgång dels beror på att det var en diktatur och att han satte ungdomar i Hitlerjugend och allt vad det var, hjärntvättning. Han måste ha varit jävligt bra på psykologi. [tard]

Endast en tillräckligt duktig politiker kan lyckas bli diktator på egen hand och hjärntvätta ett helt folk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Är inte detta ett tecken på att hon har en väldigt bra chans att bli en bra statsminister?

Slutledningsförmågan. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra och politiker är ett oxymoron [tired]


   
SvaraCitera

Anarkandi. Jag tror du menar väl. Du faller ner i lite logiska luckor dock, samt att du verkar vara lite för inne på "white guilt" och sånt.
Jag tror du är lättare att snacka med i verkligheten [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Hurså?

Du motiverade att hon inte skulle vara så dålig med att hon är lika hatad som palme. Den logiken är fruktansvärt usel XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Du motiverade att hon inte skulle vara så dålig med att hon är lika hatad som palme. Den logiken är fruktansvärt usel XD

Ja, nä, bara en del i det hela, jag tror hon är bra för att vara sosse och att hat kan ge styrka och på något sätt också röster. Thatcher, Bush, Palme, oavsett deras politik så kan de stärkas av hat, hat är ett tecken på att man representerar något som väcker starka känslor.

Jonesh:

Du faller ner i lite logiska luckor dock, samt att du verkar vara lite för inne på "white guilt" och sånt.
Jag tror du är lättare att snacka med i verkligheten

Mjah, jag har lite bråttom ibland och säger saker som jag inte borde säga eller tycka. Självklart är de flesta lättare att snacka med irl än på internet, dock. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Olof Palme var sveriges mest hatade politiker. Men ingen kan förneka det avtryck han lämnade på världskartan och vad han betytt för Sverige.

Allt är hans fel. Allt.

Anarkandi:

Hatet mot Mona Sahlin är faktiskt lika högt som hatat var mot Olof Palme när han tillträdde. Är inte detta ett tecken på att hon har en väldigt bra chans att bli en bra statsminister?

Hatet mot Sahlin beror inte på att hon är särskilt kontroversiell (vilket Palme var) utan på att hon är en lögnaktig, inkompetent satmara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Dessutom är stora delar av kritiken mot henne pg.a att hon är en kvinna

Jag trodde det var för att hon är lådvinsalkis [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag trodde det var för att hon är lådvinsalkis

Det är typ alla svenskar numera. Störd kultur, är vad vi lever i.


   
SvaraCitera

Djeydjey:

Vad har det med saken att göra?

hur han byggde upp en stark militär? han visste bristerna och vad som behövde förbättras och allt vad det är.

Djeydjey:

Jag ser visserligen inte Hitler som någon bra politiker, för för det krävs medhåll ifrån mig. Duktig däremot med tanke på hans framgång...i början, som sagt.

Har aldrig påstått att en duktig talare automatiskt blir en bra politiker

Djeydjey:

Endast en tillräckligt duktig politiker kan lyckas bli diktator på egen hand och hjärntvätta ett helt folk...

nja, det var ju inte helt på egen hand. jag tror det är ganska lätt, han blåste ju dem bara. krävs bara att man har hjärta att göra det.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Är inte detta ett tecken på att hon har en väldigt bra chans att bli en bra statsminister?

nej? det är inte ett tecken på någonting annat än att folk inte gillar fifflare och/eller hennes politik.


   
SvaraCitera