Aviseringar
Rensa alla

hur många har ni?


Ämnesstartare

Chibibbi: Tvärtom. Den här kan vara en av de mer sk "meningsfulla", om man ens ska gradera dom efter en skala. Den här tråden kan agera som syfte för analys av självet på ett mer medvetet plan än vad många annars kanske tänker. Tycker ofta det finns ett underliggande djup i, vad som vid första anblick kan anses vara, de banala formuleringarna.

Det är lite som med religiösa människor och heliga skrifter. Om man vill se ett djup, då ser man också ett djup oavsett om det finns eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Det är lite som med religiösa människor och heliga skrifter. Om man vill se ett djup, då ser man också ett djup oavsett om det finns eller inte.

Och precis som många religiösa fanatiker, avfärdade du just en annan syn på saken med, vad som förefaller, utan större eftertanke, till förmån för din egna världsbild. Poängen var att det skulle kunna finnas en fördel med att stanna upp och fråga sig: "Vad betyder det här? Vad är det som försöker sägas? Försöker jag ser där här för vad det är eller ger jag det bara en snabb blick, dömer det och sedan går vidare?" Det var en kritik mot ett bemötandesätt i allmänhet, som inte bara tog sig uttryck, men som tog sig uttryck på ett otrevligt sätt, i denna konkreta situation.

Givetvis kan man komma fram till att man anser det vara blaja ändå, men skillnaden är att man försökt göra det med ett öppet, fritt och tolerant sinne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en del, ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Och precis som många religiösa fanatiker, avfärdade du just en annan syn på saken med, vad som förefaller, utan större eftertanke, till förmån för din egna världsbild. Poängen var att det skulle kunna finnas en fördel med att stanna upp och fråga sig: "Vad betyder det här? Vad är det som försöker sägas? Försöker jag ser där här för vad det är eller ger jag det bara en snabb blick, dömer det och sedan går vidare?" Det var en kritik mot ett bemötandesätt i allmänhet, som inte bara tog sig uttryck, men som tog sig uttryck på ett otrevligt sätt, i denna konkreta situation. Givetvis kan man komma fram till att man anser det vara blaja ändå, men skillnaden är att man försökt göra det med ett öppet, fritt och tolerant sinne.

Försöker du nu läxa upp mig och moralisera om vad jag får tycka och inte tycka? Det uppskattas inte ska du veta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Försöker du nu läxa upp mig och moralisera om vad jag får tycka och inte tycka? Det uppskattas inte ska du veta!

Moralisera gör jag inte, utan presenterar mina tankar kring saken och ger dig ett annat potentiellt sätt att förhålla sig till sin omvärld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Moralisera gör jag inte, utan presenterar mina tankar kring saken.

I vilket syfte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

I vilket syfte?

I syfte att utbyta idéer om givet ämne och på så vis försöka både ge och få nya insikter om världen och..ptja, Alltet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu flyttade dock diskussionen fokus, vilket var rätt synd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: det är en komplimang med tanke på att alla mina trådar är meningslösa för alla utom några

Vänta lite nu, höll du på och förnedrade mig utan att jag först fattade det?


   
SvaraCitera
Exner

Galen

Razor:

Försöker du nu läxa upp mig och moralisera om vad jag får tycka och inte tycka? Det uppskattas inte ska du veta!

Razor:

Vänta lite nu, höll du på och förnedrade mig utan att jag först fattade det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: I syfte att utbyta idéer om givet ämne och på så vis försöka både ge och få nya insikter om världen och..ptja, Alltet.

Okej. Jag har iaf fått nog av såna här trådar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Vänta lite nu, höll du på och förnedrade mig utan att jag först fattade det?

hur kan du någonstans se en förolämpning i meningen jag skrev?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: hur kan du någonstans se en förolämpning i meningen jag skrev?

Chibibbi är orsaken. Om du menar att den lilla skaran som finner trådarna meningsfulla är mer intelligenta och ser något djupare i de så blir det en förklädd förnedring. Blink


   
SvaraCitera
Exner

Razor:

Chibibbi är orsaken. Om du menar att den lilla skaran som finner trådarna meningsfulla är mer intelligenta och ser något djupare i de så blir det en förklädd förnedring. Blink

Varför är det förnedrande at påstå att någon är mer intelligent och mer förmögen att se djup, än någon annan är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Chibibbi är orsaken. Om du menar att den lilla skaran som finner trådarna meningsfulla är mer intelligenta och ser något djupare i de så blir det en förklädd förnedring. Blink

jag lade inte någon värdering i det jag skrev. har inte påstått att de som uppskattar mina trådar är mer eller mindre bra. 


   
SvaraCitera