Aviseringar
Rensa alla

Hur många kondomer får man på ungdomsmottagningen?


Semlan
Ämnesstartare

Hej behöver fixa fler kondomer och undrar hur många kondomer får man på ungdomsmottagningen om det är såhär 5 stycken så är det ju mer värt att gå att köpa. Får man ett paket eller hur är det?


   
Citera

Har för mig att det bara är att plocka på, men minns inte, var så länge sen nu.


   
SvaraCitera

Tror de kostar 2 kr/st här, gratis om de har 1-2 månader kvar innan b.f datum. Varför inte köpa i affären? 


   
SvaraCitera

Brukar finnas minst 10 st i en skål i väntrummet eller vid receptionen (beror på stad) annars kan du be om ett par men tror inte man får 10 st direkt i handen.


   
SvaraCitera

Prata bara med någon som jobbar och säg att du vill ha kondomer så kommer dom fråga vilka du vill ha och sedan plocka fram. Kom hem med 10 paket sist 


   
SvaraCitera

jag brukade få typ sju


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Det beror ju helt på var du bor. Du får fråga på din ungdomsmottagning helt enkelt! Tumme upp

"om det är såhär 5 stycken så är det ju mer värt att gå att köpa" - Det brukar i stort sett alltid(aldrig hört om något undantag iaf!) vara mycket billigare att köpa kondomer på ungdomsmottagningen än någon annanstans. Därmed är det prissyfte(+ kunnig personal hoppas jag) värt ett besök på din mottagning oavsett! 


   
SvaraCitera

Kostar 1 kr styck här om man vill ha fler än 10 


   
SvaraCitera

på hudmottagningen @sjukhusen kan de ibland ha i en skål, bara att plocka på sig när personal tittar åt ett annat håll. 🙂


   
SvaraCitera

Låter som ett kasst skämt


   
SvaraCitera

Kan va värt att bara köpa ett 50-pack för en hundring på en webshop så slipper man springa och hämta. typ dessa:

http://box2you.se/index.php?route=product/product&path=31&product_id=1183


   
SvaraCitera

Fick tre hela paket en gång för att "det är ju snart julledigt :))" Galen Men annars har jag väl fått ett paket när jag gått dit


   
SvaraCitera