Aviseringar
Rensa alla

Hur många NÄRA vänner har ni?


Hör inte denna tråd hemma i "Relationer, Samlevnad och Kompisar" eller dylikt?

OnT: Inga vänner överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PetraPott:

Tycker ni att 7 nära vänner är mycket?

som sagt innan, det beror på hur man definierar det. NÄRA kan ju vara = Närmsta Närmsta. Min defenition är: En person man vet når man kan lita på den, personen ska känna dig riktigt riktigt väl/förstå dig väl. När det är så kan man i princip snacka om allt med den personen o lita på dem när det behövs, samtidigt som de vet att de kan göra detsamma med en själv.

PetraPott:

jag definierar en nära vän som; en person som du kan skriva ett larvigt sms till utan att hon/han tkr du är konstig "0hh vad ja är bajsiiig"(alltså känner dig väl). någon som du kan va dig sj med till 100%. Någon du kan ha "tråkigt" med, alltså bara VA

detta kommer ju med automatiskt då [crazy]


   
SvaraCitera

Bl0cket:

Egentligen ingen, längre [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo kanske.

varför har vissa här INGA vänner? [surprised] är det vanligt? hur mår ni och hur ser era liv ut?


   
SvaraCitera

Två "bästa vän", en "väldigt bra vän", tre "bra vän".


   
SvaraCitera

Jag har inga som helst bekantskaper som stämmer in på min definition av nära vän. Utom två, kanske, som bor långt åt helvete härifrån. Dock har jag personer i vilkas närvaro jag trivs väl i, det nöjer jag mig med.


   
SvaraCitera

Definierar nära vän som en person man aldrig någonsin på något vis behöver förställa sig för, som man kan berätta (i princip) absolut allting för, som man kan bolla med, som man har en enkel och spontan kontakt med och som man trivs mycket bra i närvaron av. Detta bör vara ömsesidigt också, hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Definierar nära vän som en person man aldrig någonsin på något vis behöver förställa sig för, som man kan berätta (i princip) absolut allting för, som man kan bolla med, som man har en enkel och spontan kontakt med och som man trivs mycket bra i närvaron av. Detta bör vara ömsesidigt också, hehe.

EN PERFEKT definiton må ja säga ! [surprised] en spontan relation är underbart.


   
SvaraCitera

PetraPott:

EN PERFEKT definiton må ja säga ! [surprised] en spontan relation är underbart.

Har haft en sådan vänskap, men sedan gick det åt helvete. Det var något synd. Dock saknades kanske bollandet lite, men i övrigt stämde det jag skrev ovan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En helt spontan relation borde inte kunna falla sönder. För då ska ju båda parter i princip kunna "ta allt"


   
SvaraCitera

..[tard]


   
SvaraCitera

Han_som_missa:

En helt spontan relation borde inte kunna falla sönder. För då ska ju båda parter i princip kunna "ta allt"

Min föll sönder pga en träta som bottnade i min dåliga kommunikationsförmåga + personens emotionella irrationalitet och dramatiska läggning.

Suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PetraPott:

varför har vissa här INGA vänner? [surprised] är det vanligt? hur mår ni och hur ser era liv ut?

Allow me to answer that milady...
Det är ofta skillnad på folk man växte upp med sen barnsben som man naturligt kommit in i som personer under en lång period och de som man träffar några timmar per vecka nu på senare dagar i stela sammanhang som aldrig öppnar sig. Detta leder ofta till ytliga kontakter som hålls samman av en tunna trådar.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Skola och Jobb


   
SvaraCitera

Typ ingen.


   
SvaraCitera