Aviseringar
Rensa alla

Hur många tänder har ni i er mun? (räkna dem vettja!)


Ämnesstartare

Trodde jag hade fått minst ngn visdomstand, men så verkar det fan i mig inte alls.. Jag har räknat flera gånger om och får dem till 28..

Saknar dock två permanenta tänder långt bak i överkäken på vardera sida, men på de platserna sitter tack och lov fortfarande mjölktänder. Osäkert om dessa mjölktänder någon gång i livet lossnar enligt tandläkare, men de kan göra.. Om så ngn gång är fallet, så lär det ju vara ett störande moment med tanke på viss mat som kan tänkas fastna i dessa gluggar som uppstår. :s 

Finns det andra här med tandrelaterade problem? Så som exempelvis tänder som saknas, tänder som avviker i form eller tänder som har något fel på mineraliseringen?   

fula-t%C3%A4nder.jpg

fonster_003_435px.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

S3ON: Färre än 28

Fick det till 27. Har dragit ut en massa, haft tandställning o.s.v.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drog ut 3 tänder för att 2 nya skulle få plats, nu 3 år senare har ena inte ens kommit ut.


   
SvaraCitera
time
 time

Röstade 28 för att en visdomstand precis brutit mark på en fin tomt i överkäksområdet. 


   
SvaraCitera

31. Alla visdomständer har tittat fram men saknar en tand till vänster om framtänderna, den dök aldrig upp eftrr att mjölkisen lossnat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

28 och har 1 visdomstand på väg


   
SvaraCitera

Jag är helt vis...


   
SvaraCitera

S3ON: 28

och fyra visdomständer som syns på röntgen, men hoppas de stannar där nere pga de får ej plats


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

28, plockade bort mina visdomständer för några år sedan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har slagit ut två tänder och dragit ut fyra efter det.
Hemsk/otrevlig bild förövrigt.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

var säker på att jag hade 28 men röstade fel då jag tydligen är begåvad med 32 gaddar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

måste tugga ur maten innan jag kan räkna tuggtugg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

30 


   
SvaraCitera
reben

är 28 vanligt utan visdomständer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
är 28 vanligt utan visdomständer

Yezz


   
SvaraCitera