Aviseringar
Rensa alla

Hur många tänker redan nu på att skaffa barn?


isola:

Mycket glad

Ja men de bidrar ju inte med något positivt i min mening. Mest oljud och en massa uppmärksamhetssökande. Tumme ned

Blivande_japan:

Du kanske lyckas avla fram något liknande 😉

Hemska tanke Shockerad


   
SvaraCitera

mår dåligt när jag tänker på det pga tänker att kag aldrig kommer hitta 


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

mår dåligt när jag tänker på det pga tänker att kag aldrig kommer hitta 

det vet du inte nu

förra sommaren låg jag och grät för att jag var ensam och misslyckas, och folk sa till mig att jag aldrig skulle få en partner eftersom jag är så elak och negativ.


   
SvaraCitera

är lite småsugen på barn, men stannar mest vid en tanke då det inte direkt är optimalt tillfälle i livet att skaffa barn nu. men om några år när jag vet var jagvill bo samt haft stadig relation till barnets tilltänkte far ett tag, då kanske.

tänkte OMG NEJ ALDRIG BARN fram till förra året typ. är 20 iår


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Lutar mer och mer mot att inte ha barn pga känns som att jag aldrig skulle kunna vara tillräckligt together och kapabel till att ta hand om dom små liven. 
Det vore fint med barn. Men bäst att: inte ha. För min del. Tror jag. 


   
SvaraCitera

amsi:

det vet du inte nu

förra sommaren låg jag och grät för att jag var ensam och misslyckas, och folk sa till mig att jag aldrig skulle få en partner eftersom jag är så elak och negativ.

jo vet men känner så.

vilka fittor stryk ska d


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

jo vet men känner så.

vilka fittor stryk ska d

mm. sen blev jag snygg och fick stora bröst och nu vill massa snubbar göra barn med mig. min fitta har inte öppet hus elr något. hatar människor.


   
SvaraCitera

amsi:

mm. sen blev jag snygg och fick stora bröst och nu vill massa snubbar göra barn med mig. min fitta har inte öppet hus elr något. hatar människor.

död s


   
SvaraCitera

När jag kan försörja mig själv osv. Rodnar


   
SvaraCitera

Vill absolut inte ha barn nu, det får vänta ett par år.


   
SvaraCitera

jag tänker på det mycket, men vill inte göra det på några år.


   
SvaraCitera

Vill verkligen inte ha barn, är emot människorasen som redan nu finns utspridd över jorden så jag behåller sperman min. 


   
SvaraCitera

Tänker inte skaffa barn nu eller inom en snar framtid. Inteinte. Sedan vet jag inte om jag vill ha barn alls i framtiden, och i så fall biologiska eller adoptera.

Svårt att veta vad som är samhällets förväntningar att man bara ska vilja ha barn och vad som faktiskt är mina egna känslor.


   
SvaraCitera

Jag vill absolut ha barn och längtar ofta tills jag har en fin familj och ett hus osv osv. Men det kommer jag ju inte ha förrän jag är typ 30. Vill känna mig "klar" med mitt liv och känna att jag är helt redo (rent ekonomiskt osv) innan jag ger mig in i barnproducering. Vill vara ekonomiskt oberoende,  ha stabilt boende, ha en stabil relation och sådär. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väldigt intressanta svar faktiskt. Inte riktigt vad jag förväntade mig. Tänker också mycket på det någon sa att det känns lite konstigt att skaffa barn, då man inte riktigt vet om barnet kommer må bra eller inte. Det blir ju lite av en risk känner jag.  Jag tänker på alla som är deprimerade osv, man vill ju inte skaffa barn när den risken finns. Det ökar dessutom hela tiden. 


   
SvaraCitera