Aviseringar
Rensa alla

hur många umare i procent tror ni har ett syndrom som försvårar deras interagerande med andra människor?


96%


   
SvaraCitera

Detta kan vara det mest efterblivna jag läst i år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grub:

vi kanske bara inte är lika sociala som resten av värlen...

utveckla

mrman:

Jag har aspberger, det är därför jag är så jävlar smart. Det du Dan

mm vet!

tevepro:

vill du ha jämlikar eller?

ja [sad] vill veta vilka som är i samma båt o vilka som är dumma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Detta kan vara det mest efterblivna jag läst i år

det är nio mäånader kvar av året, jag kan nog komma på nåt värre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

96%

bra, hålla sig till trådens ämne!

mm tror också det är 90+ med tanke på reaktionerna på tråden


   
SvaraCitera

elverpigen:

a vill veta vilka som är i samma båt o vilka som är dumma

vilket är vilket. fattar inte
är man dum om man bara är socialt inkompetent eller tvärtom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

vilket är vilket. fattar inteär man dum om man bara är socialt inkompetent eller tvärtom...

man är dum om man är genuint otrevlig


   
SvaraCitera

elverpigen:

gillar att förstå människor.

Bara utifrån dina egna premisser då antar jag? "Aspisar" är också människor, även om du inte lyckas förstå dig på dem....

Personer med olika typer av kommunikationssvårigheter har mycket att berätta precis som vem som helst, men är inte alltid intresserade av att dela med sig av det eller vet kanske inte riktigt hur de ska uttrycka sig.

Det kan vara en bra idé att vara försiktig med hur man uttrycker sig, speciellt om man bara vet lite, eller ta reda på mer information.


   
SvaraCitera

elverpigen:

det är nio mäånader kvar av året, jag kan nog komma på nåt värre

iofs! Visserligen kan d1 bero på att jag nt läst så mkt i år men ärligt talat var d1a tråd lite smaklös.


   
SvaraCitera

Vad är det som gett upphov till denna tråd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Bara utifrån dina egna premisser då antar jag? "Aspisar" är också människor, även om du inte lyckas förstå dig på dem....Personer med olika typer av kommunikationssvårigheter har mycket att berätta precis som vem som helst, men är inte alltid intresserade av att dela med sig av det eller vet kanske inte riktigt hur de ska uttrycka sig.Det kan vara en bra idé att vara försiktig med hur man uttrycker sig, speciellt om man bara vet lite, eller ta reda på mer information.

[shake]
verkar den här tråden som att jag har ngt emot personer med aspergers? vet mkt om diagnosen och har flera personer i min närhet med diagnosen, thankyouverymuch


   
SvaraCitera

det borde finnas exklusiva forumträffar för oss icke-neurotypa


   
SvaraCitera

Någon som är smidig med orden idag ser jag..


   
SvaraCitera

Gjorde något internettest en gång på hur stor risk det var att man hade aspergers. Tydligen fick jag rätt många poäng, jag vann nästan. [blush] Men nä, är rätt säker på att jag inte lider av det, jag är bara lite knasig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob:

jag vann nästan

älskar detta uttryck i såna härsammanhang
JEHO JAG VANN

[blush]


   
SvaraCitera