Aviseringar
Rensa alla

Hur MÅR du idag? (ätstörningar)

latest comments

Ämnesstartare

Hej sötnosar!

Jag har bestämt att lägga upp en ny tråd.
Man får dock INTE skriva exakta mängder mat man ätit i denna tråd.
Man får skriva PRECIS hur mycket som helst om hur dåligt man mår över det man ätit, bara man inte skriver hur mycket. Detta påverkar andra mer eller mindre, medvetet eller undermedvetet.
Denna tråd är till för att, framför allt vi med ätstörningar, skall få kontakt med andra i samma situation, för att vi ska ha möjligheten att kunna tala ut om problemen med personer i samma/ liknande situation och, självklart, för att vi ska känna gemenskap- utan att triggas eller peppas till försämring inom sjukdomen.

Så jag säger välkommen, alla gummor(gubbar?), till denna nya tråd.
För oss som tycker om varandra![love]


   
Citera

hmm får man skriva ner VAD man ätit, men inte kalorier då?[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara det inte är som i förra tråden, det skall inte spaltas upp mat hit och dit. Det kan man göra för sig själv, och sedan prata om KÄNSLAN med oss andra här. Att man visar andra vad man ätit gör bara att man får de som läser det att må sämre, tyvärr..[love]


   
SvaraCitera

enimängden är så glad, det känns verkligen som om ni lyssnat på mig, och jag ser ju att flera av er funderat i dom här banorna, att det ej är bra, men äntligen görs något åt det!! [bigsmile] inte konstigt kanske, hade ju aldrig gjort det själv när jag mådde som värst, då man är instängd i sin egna lilla värld.. [rolleyes]

ska vara med er nu iaf.. vill veta hur det är med er varje sekund.. iofs vet jag inte om det är så bra för mitt eget bästa, då jag på något sätt kommer tillbaka i tankarna "jag vill må dåligt" eller, liksom lyckas med att svälta sig själv, till döds..
usch vad dum jag är, äs-tankar!!

håller med dig om reglerna! här får man inte skriva vad man ätit alls! vad vinner man på det? när jag mådde som värst var dte liksom lite så att man åt lite mindre för att kunna visa er hur "duktig" man var.. helt fel alltså..

älskar er, kämpa på nu!

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

med "ätstörningar" så menas de med dom som äter för lite eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla personer som anser sig behöva ventilera tankar osv.
Alla som har problem med maten av olika slag. Hade jag tänkt.
Men som sagt, inte jag som bestämmer hur länge denna tråd håller i sig..


   
SvaraCitera

Isåfall ska jag skriva hur jag mår idag.
Jag är jätteglad för imon får jag träffa min prinsessa.
Jag känner mig tjock o äcklig.
Har ätit fööör mycket idag med.

Men vet ni vad?
Idag när jag gick på stan...upplevde jag inte längre att jag var uttittad..
Jag speglade mig lite snabbt o såg att "wow idag e jag fin"..
Sen om spegeln ljuger e d en annan sak...
O om den gör det, så gör det inget.
För jag mådde bra av det iaf!!
[bigsmile]


   
SvaraCitera

Jossanpossan!

Det var ju jätte bra 😉

Kram [love]


   
SvaraCitera

Jag mår faktiskt ganska bra hitills, förutom att jag är väldigt sur på min lillasyster som väckte mig halv 9 [mad] Hihi.. Men jaa.. jag är ju här 🙂

Kramkram [love]


   
SvaraCitera

Mår rätt bra förutom ett litet gräl med sambon nyss, Ska till min syster och festa ikväll. Blir nog kul.


   
SvaraCitera

Idag har jag ätit gamla popcorn till frukost.


   
SvaraCitera

Jag åt ett helt paket med russin igår.. fick lite ont i magen av det.


   
SvaraCitera

Jag tycker om russin!


   
SvaraCitera

Nu har jag druckit en hel mugg med fullkornsvälling... känner mig genast bättre[love]


   
SvaraCitera

Jag har ätit glass och nu fryser jag. Annars mår jag bra


   
SvaraCitera
latest comments