Aviseringar
Rensa alla

hur mkt bestämmer era föräldrar över er (ni som e över 18)


Ämnesstartare

blir så arg för i dag låg jag o sov hade inte sovit nåt på hela natten men låg o sov på eftermiddan. så kommer min pappa och väcker mig 2 gånger och avbryter min sömn och säger att jag måste gå upp. varför?? jag är helt ledig, inget jobb, ingen skola. blir så förbannad över detta. är det normalt? sen måste jag också alltid berätta var jag är nånstans så jag måste ljuga när jag är hos nån person dom inte gillar och säga att jag är med nån annan. för annars börjar de tracka mig som fan och vill skicka mig till bup (som jag e för stor för nu men ändå).


   
Citera
Ämnesstartare

De bestämmer ingenting, gör vad jag vill när jag vill osv.


   
SvaraCitera

Inget alls.


   
SvaraCitera

[surprised]

Flytta! Så är dom inte mot mig är under 18 men men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Flytta! Så är dom inte mot mig är under 18 men men

har flyttat men e hemma nu till sommaren o så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag är hemma så får jag göra som dom säger om jag inte vill bli utskickad då jag bor där gratis och inte bidrar med hyra eller mat. Om nån person försörjer en så får man göra lite som dom säger.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

har flyttat men e hemma nu till sommaren o så

Aha..


   
SvaraCitera

Om du bor under deras tak så får du väl snällt ta och göra som de säger.
Förmodligen vill de ju ändå bara väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farsan brukar väcka mig på helgerna när jag ligger bakis och jävlig

man får ju inte "sova bort dagen"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget alls. Flyttade ut så fort jag kunde och sedan dess har de inte rört min rygg.

Men i ditt fall får du ta och konfrontera dem ordentligt, säg åt dem att backa ur om de vill ha dig kvar i sitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Förmodligen vill de ju ändå bara väl.

[tired] föräldrar vill inte ens väl, de vill att man ska tryckas in i mallen oavsett om man inte passar och sen börja käka antidepp, göra självmordsförsök, hitta en ful make att skaffa 3 grisiga ungar med, köpa villa och bil, skilja sig, vilja dö igen m.m.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

[tired] föräldrar vill inte ens väl

Dina* föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stör mig bara på att de inte fattar att jag kan sköta mig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sånt är jävligt drygt. Jag hatar när min farsa väcker mig osv eller börjar diskutera mina sängtider. När han pratar om hur dum i huvudet jag är för att jag är vaken på nätterna och sover på dagarna när jag är HELT LEDIG FRÅN SKOLA JOBB OSV


   
SvaraCitera

Tilda1988:

[tired] föräldrar vill inte ens väl, de vill att man ska tryckas in i mallen oavsett om man inte passar och sen börja käka antidepp, göra självmordsförsök, hitta en ful make att skaffa 3 grisiga ungar med, köpa villa och bil, skilja sig, vilja dö igen m.m.

Nej. Dina föräldrar vill kanske det, det vet ju inte jag.
Det verkar som att de bara vill dig väl, men vad vet jag.

Hell_man:

sånt är jävligt drygt. Jag hatar när min farsa väcker mig osv eller börjar diskutera mina sängtider. När han pratar om hur dum i huvudet jag är för att jag är vaken på nätterna och sover på dagarna när jag är HELT LEDIG FRÅN SKOLA JOBB OSV

Troligtvis så pratar han om det för att han vet om att det är skadligt i längden att ha en vriden dygnsrytm.
Och om du nu skulle få för dig att säga något i stil med "Men jag mår inte sämre av det" eller "Jag påverkas inte av det" så låt bli. Det är inte bra att sova på dagen och vara vaken på natten. Så är det bara.
Det finns en anledning till att nattarbetare är lite egna, och att så få står ut med nattarbete en längre tid.


   
SvaraCitera