Aviseringar
Rensa alla

Hur mkt går man ned om man äter gröt 3 ggr per dag i en månad


Ämnesstartare

Hej jag styrke tränar 3 ggr i veckan, jag funderar på att börja äta gröt 3 ggr per dag i en månad, hur mkt skulle man gå ned i vikt isånnafall, om man äter gröt 3 ggr per dag i en månad, och jag har hört allt detta om att om du vill bygga muskler så måste du äta proteiner, Jag är bara intresserad av hur mkt man skulle gå ned på en månad, svara gärna snarast.


   
Citera
Ämnesetiketter

Stråle


   
SvaraCitera

det enda jag vet är att man lär få näringsbrist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men snälla sluta satsrada!


   
SvaraCitera

Det beror på ditt energibehov och hur mycket gröt du tänkt äta.

Varför just gröt?


   
SvaraCitera

shajjn:

Varför just gröt?

Gröt är nyttigt så om jag BARA äter gröt är jag SUPERnyttig!!!!!

[rolleyes][rolleyes][rolleyes] ironizk


   
SvaraCitera

Fredde1992:

Jag är bara intresserad av hur mkt man skulle gå ned på en månad, svara gärna snarast.

Ja som du kanske fattar att om du är ett fläskberg på 300kg som vanligen äter 5 marabo 200gr till frukost så är de ett stort jävla antal kg.

Jag utgår ifrån du väger 300kg och lever på choklad, för du nämner ju ingenting mer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju inte så att man får sina fördomar om att gymkillar är puckade bekräftade... [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fredde1992:

äta gröt 3 ggr per dag i en månad

Ät gröt en gång per dag i 3 månader istället [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har varit träningsnarkoman i ett år var lika galen när det kom till maten också. Så är det varierar du inte maten går du inte ner i vikt[tired] Du Efter någon kilo stannar du på en och samma siffra på vågen. Gröt är inte heller den maten man ska trycka i sig tre gånger om dagen om man vill komma ner ett par kilo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur ska vi kunna svara på det när vi inte vet ett skit om dig? [tired]


   
SvaraCitera
Tyrael

EXAKT 1,231551244 KG PER DAG.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dold text: Om jag var du så skulle jag skita i gröten och köra på flytande istället. Fyll kylskåpet med massa drycker som innehåller vitaminer och näringsämnen sedan så kan du välja en frukt som du får äta en gång per dag. Så blir du skinny. [wink]


   
SvaraCitera

men herregud, ät normalt istället för fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jävla skit bara. aja du ska få ett exempel

Om vi säger att du är en man på 18år som är 180cm lång och väger 80kg

Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)

66,5 + (13,75 x 80) + (5,003 x 180) - (6,775 x 18) = 1945,09
så säger vi att din aktivitets faktor är på 1,5. då betyder det att man ska få i sig ungefär 2918 kalorier per dag.

och snackar vi havregryns gröt så är 340 kcal/100 g
en dl havregrynsgröt är 35g och det är väl det man brukar äta per portion (iallafall jag) det betyder att en portion kommer vara 119 kalorier och som du som tänkte äta det 3ggr om dagen blir det 357 kalorier per dag. nu räknar jag utan mjölk, sylt och annat shit man kan ha på. och om det är DET ÄNDA du tänkt att äta så kommer du ligga i ett underskott på 2561 kalorier per dag. och ett kilo kroppsfett är underfär 7000 kcal.

och vi säger att en månad är 30 dagar så blir det

2561 * 30 / 7000 = 10,97....

ca 11kg på en månad med gröt.
men lycka till med det... *Ironisk*

Jag är inte den bästa på sånt här. försökte bara säga till den här snubben att du kommer fan dö om du verkligen lyckas med det här ^^ vilket jag tror du inte gör. folk får kritisera det här om dem vill, läser gärna vad ni har att säga ( [tired] )


   
SvaraCitera