Aviseringar
Rensa alla

Hur mkt har ni veckopeng/månadspeng?


Ämnesstartare

Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har i veckopeng/månadspeng och hur gamla ni är, måste ni göra något särskilt för att få pengarna? 
Jag själv är 15 år, behöver städa och damma mitt rum varannan vecka, tömma diskmaskinen några gånger om året och plocka in maten i kylen efter vi har ätit. Och jag får 800:- varannan vecka, alltså 1600:- i månaden. För mkt? Folk säger det men jag tycker det är bra, jag köper ju egna kläder. Är jag/ni bortskämda? Av vem, mamma eller pappa? SKRIV ALLT OK, det är en order


   
Citera

http://www.svtplay.se/video/1622072/pappas-pengar/avsnitt-2

Nja, får inga stålar utav föräldrarna. Använder studerings bidraget.


   
SvaraCitera

får strax över 10.000 i månaden och lite mer än hälften går till hyra och el och andra räkningar
Är 27 år och pensionär

Du får absolut alldeles för mycket pengar av dina föräldrar, i din ålder fick jag kanske en femtilapp varannan vecka eller så, om jag hade tur, oftast inga pengar alls


   
SvaraCitera

Jag får ca 1400 kr i månade och jag betalar mobilräkning, kläder, en del av ytterkläder och skor ( får bidrag till det)  , böcker, nöjen ( gönan , bio) aaa typ lite de 🙂 Men inte aktivitet eller utrustning för aktivitet 🙂   


   
SvaraCitera

Jag har fått 16.800 från 14~17 sen fick jag 21750kr i månaden de har jag fått nu i 3 år och detta år i juli får jag 26340 kr för jag har jobb och jobbar mig upoåt i tabellen e nu platschef och i juli blir jag huvudbas på avdelningen i göteborg på företaget jag jobbar åt 🙂


   
SvaraCitera

marresthlM: huvudbas på avdelningen

En "huvudbas" får bara 26k? Vad jobbar du med?


   
SvaraCitera

Får 500kr. Jag behöver inte göra ett piss och jag får pengar till saker som när jag går på bio och sånt. Är snart 15


   
SvaraCitera

Får 500 på kortet och 50 som jag själv sätter in på sparkontot. Köper kaninmat, en del egna kläder, städar o tvättar frivilligt pga blir tokig o arg pm det är för stökigt o mamma kan inte vika som man ska, underhåller hundens päls o klor och kaninens bur. Är ofta barnvakt men får inget för det, bara ibland om jag ska bort, då kan jag få 500 "för att jag passat lillebror". Är 16


   
SvaraCitera

Jag får inte en spänn av mina föräldrar, det är snarare dom som får pengar av mig. 


   
SvaraCitera

100 kr/månad, 16 år. Behöver i alla fall inte göra någonting för dem och behöver inte betala för kläder och dyl. 


   
SvaraCitera

aristoteles:

En "huvudbas" får bara 26k? Vad jobbar du med?

Jag jobbar med flytt


   
SvaraCitera

I nuläget får jag 100:- i månaden.

Senare, kanske nästa år, ska jag börja få 500:-. Då ska jag börja sätta in pengar i mobilen själv.


   
SvaraCitera

0 :-


   
SvaraCitera

Jag får ingenting, ingenting i livet är gratis Icke! däremot lånar jag


   
SvaraCitera

får en slant då och då 


   
SvaraCitera