Aviseringar
Rensa alla

Hur mkt pengar någon har


A231
 A231
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Varför vill du ha reda på något sånt?

för att jag fyllde på pengar åt en kompis och nu nekar han att han fått dom pengarna... han säger att han har 3 kr på sitt kort men svarar på mina sms för han har gratis....


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Eller så kanske du bara ger fan i att lägga dig i

[love]


   
SvaraCitera

A231:

Jaså du tror att det är olagligt?

Ja, det låter rimligt att det skulle kunna omfattas av till exempel lagen om dataintrång.

A231:

Borde det inte vara olagligt då att genom att skriva in för och efternamn på en person få upp deras månadsinkomst utan att de meddelas eller kan förbjuda dem att ge ut det?

Nej, det är helt rimligt att det är lagligt eftersom årsdeklaritioner, där månadsinkomst tas upp, är att betrakta som myndighetshandlingar och därmed omfattas av offentlighetsprincipen.


   
SvaraCitera

tevepro:

Hon är en gold digger.

Precis. Kollar igenom alla killars nummer i sin mobil för att få reda på vem som har mest pengar på sitt kontantkort. "Ah Proppen Karlsson har 567 kr på sin telefon, honom skall jag ha!"


   
SvaraCitera

A231:

Borde det inte vara olagligt då att genom att skriva in för och efternamn på en person få upp deras månadsinkomst utan att de meddelas eller kan förbjuda dem att ge ut det?

Om en privatperson tar en kreditupplysning på en annan privatperson så meddelas denne om det. Dessutom kan det vara bra att veta folks inkomst om man ska göra affärer med dem t.ex.


   
SvaraCitera