Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket är "ok" att lägga på alkohol varje månad?


Ämnesstartare

Hur mycket av en big spender på systemet kan man vara utan att bli "alkis"? vad är normalkonsumtion? tänker nu inte på alkohol du köper ute, utan sådan du köper för hembruk, så att säga.


   
Citera
Ämnesetiketter

100-250 brukar räcka


   
SvaraCitera

Beror väl på om man går på krogen eller dricker hemma hos någon. 


   
SvaraCitera

vet inte hur mycket jag lägger. brukar bli bjuden och bjuda.


   
SvaraCitera

Brukar lägga typ 1200


   
SvaraCitera

Åh jisses, när jag drack, så la jag jättemycket pengar på alkohol. Kanske 2000 i månaden med krogen och sånt. Sen började jag jobba inom krogen och betalade knappt ingenting förutom förfest-drickan. Nu lägger jag cirka 600:- i månaden på annat berusningsmedel. 


   
SvaraCitera

100-250 kanske.


   
SvaraCitera

FruLiten:
Åh jisses, när jag drack, så la jag jättemycket pengar på alkohol. Kanske 2000 i månaden med krogen och sånt. Sen började jag jobba inom krogen och betalade knappt ingenting förutom förfest-drickan. Nu lägger jag cirka 600:- i månaden på annat berusningsmedel. 

gah, la inte tid på att läsa hela tråden. Men kanske en femhundring i månaden på systemet? någon flaska vitt, och några cider och sånt där.


   
SvaraCitera

jag baserade mitt svar på att jag nästan alltid köper vin, och det kostar ju inte så mycket. en flaska vin varje helg blir väl max 250 :-/månad. om man däremot köper öl eller sprit varje helg går ju kostnaden troligtvis upp en aning


   
SvaraCitera

Handlar sällan på systemet. Jag göre när det är hemmafest (vilket händer ytterst sällan och många gånger går jag nykter till såna) eller när nån fyller år, en vinare eller champagne, väldigt enkel födelsedagspresent!

Krogen däremot bränner jag nog nån tusing i månaden, då ska vi även tänka på att jag oftast åker taxi hem och det är bigga pengar när man bor på vischan. En femhunka OM JAG HAR TUR!


   
SvaraCitera

100-200


   
SvaraCitera
reben

tror jag lägger ca 1000

sen tkr jag de är ok att lägga hur mkt som helst om man nu vill o har råd


   
SvaraCitera

Fingerprints: Beror väl på om man går på krogen eller dricker hemma hos någon.

elverpigen: tänker nu inte på alkohol du köper ute, utan sådan du köper för hembruk, så att säga.


   
SvaraCitera

beror väl på väldigt mycket. är du finsmakare och samlar på whiskey är det väl mer okej att lägga 1000 kronor/månad än om du sitter hemma å pimplar elk för samma summa


   
SvaraCitera
seasaw

vill inte veta hur mkt pengar jag lagt ner på vin nu under sommarmånaderna


   
SvaraCitera