Aviseringar
Rensa alla

hur mycket äter ni egentligen??


Ämnesstartare

Hej
jag är bara lite nyfiken på hur mycket folk egentligen äter...

ibland känner jag att jag äter alldedes för mycket... känner ni också så ibland???
äter ni på kvällen för jag har ju hört massor om att man inte ska det? särskilt inte kolhydrater!!!

Är en tjej på 15 år, jag tränar rätt mycket så jag vet ju att det är viktigt att äta bra då....
är det viktigt för er vad ni äter??


   
Citera
Ämnesetiketter

Vanlig vardag - detta i runda slängar: 

Frukost: Havregrynsgröt + två-fyra mackor med div. pålägg. 

Rast1 Två bananer

Lunch: Dagens. Typ potatis, kött, sås...

Rast2: En macka eller frukt.

Middag: Typ som dagens. Kanske något annat senare på kväll1 också.


   
SvaraCitera

Äter när jag är hungrig alt. känner att jag har dålig energi. Annars bryr jag mig inte spec. mycket. 


   
SvaraCitera

Äter som mest på kvällen/natten pga allra hungrigast då. 

Brukar inte äta frukost pga är aldrig hungrig på morronen. 

O ibland orkar jag inte fixq ngn lunch heller, då kurrar magen en del fast känner ingen hunger 1då förrns på kvällen. 


   
SvaraCitera

Det är jätteolika för mig, förstår mig inte på folk som äter ungefär samma mängd mat ungefär lika många gånger om dagen

Min pappa äter 1-3 mål om dagen, äter han 1 mål så tar han 2-3 mellanmål och däremellan stoppar han inte in mer i munnen om det inte gäller en halstablett (eukalyptus hahahhaa) eller ett tuggummi.
FATTAR INTE GREJEN hahaha säkert därför han är så himla smal 😛


   
SvaraCitera

gammalumare:
Det är jätteolika för mig, förstår mig inte på folk som äter ungefär samma mängd mat ungefär lika många gånger om dagen

Min pappa äter 1-3 mål om dagen, äter han 1 mål så tar han 2-3 mellanmål och däremellan stoppar han inte in mer i munnen om det inte gäller en halstablett (eukalyptus hahahhaa) eller ett tuggummi.
FATTAR INTE GREJEN hahaha säkert därför han är så himla smal 😛

Att äta efter bra rutin är väl att föredra. 


   
SvaraCitera

Grvan: Att äta efter bra rutin är väl att föredra.

Ja men det passar inte mig


   
SvaraCitera

gammalumare:

Ja men det passar inte mig

Säger du det så..


   
SvaraCitera

äter ngt lätt till lunch och sen middag/kvällsmat när jag kommer hem. och lite snix o snax däremellan 


   
SvaraCitera
time
 time

När jag är på jobb så måste jag äta sjukt mycket mer än vad jag gör vanligtvis för annars orkar jag inte vara igång i 16 timmar. Frukost någon gång mellan 6-9 på morgonen, lunch mellan 10-11.30 och middag mellan 15-17.30. Har jag tur så har jag en paus mellan 18-19 och då brukar jag passa på att äta en macka, frukt eller ett wienerbröd och sen är det fikapaus någon gång efter 21 igen och då blir det väl frukt och en kopp te. Till natten brukar jag ta ett stort glas mjölk.

När jag är hemma så dricker jag typ kaffe tills klockan är tre på eftermiddagen, sen har mitt blodsocker dimpat så lågt att jag är grinig och inte orkar laga lunch, sen äter vi middag när min sambo kommit hem och sen småäter jag på kvällen. Typ nötter och sånt.


   
SvaraCitera

Aldeles för lite skulle jag säga. Äter vanligtvis 2 mål om dagen, men de händer att de blir 3. Har även hänt ett par enstaka gånger att jag inte käkar något alls :l


   
SvaraCitera

Äter när jag är hungrig, kan ibland gå dagar utan att jag äter något mer än frukost.


   
SvaraCitera

äter alldeles för lite pga lat


   
SvaraCitera

Allt hänger på om jag orkar gå till kylskåpet och hämta något att äta.


   
SvaraCitera