Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket går man egentligen ner om man svälter?


Ämnesstartare

Hej! Hur mycket går man egentligen ner om man svälter sig själv? Altså typ per dag? Och nej, jag har inte ätstörning. Jag undrar bara. 😀
//Tack för svar![crazy]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Man lär inte märka någon skillnad per dag, och viktnedgången är endast temporär, såvida man inte planerar att svälta sig själv till döds


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ninjagirl:

Och nej, jag har inte ätstörning.

Men du funderar på att skaffa? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naib:

Men du funderar på att skaffa? [cute]

Haha nej! Men jag hörde att man kan gå ner typ 300g på en dag så ja undrade bara. Jag är för glad i mat för att få ätstörning! Haha xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte riktigt om jag tror på att man kan gå ner 300g... Hehe xD det känns lite överdrivet![surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyssna inte på alla ovetandes där ute, man går visst ned i vikt om man svälter sig. Mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ninjagirl:

Hej! Hur mycket går man egentligen ner om man svälter sig själv? Altså typ per dag? Och nej, jag har inte ätstörning. Jag undrar bara. 😀
//Tack för svar![crazy]

1kg eller 2kg men det vänder ju och blir tvärt om sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venne, 5 kg på ett år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du inte ska svälta dig till döds så kommer du få tillbaka allt när du börjar äta igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man går ner i vikt, men det är faktiskt inte värt det. Du kommer få näringsbrist, hjärtklappningar, ha ingen energi, svimma hur som helst, lukta apa i munnen och denna ständiga HUNGER (och säkert massa mer). När du sedan börjar äta igen (som du måste göra för att överleva) så kommer du gå upp swiiiiiiisch. För kroppen har ställt in sig på svält och tar upp absolut ALLTING den kan få. Dessutom är det jättelätt att råka ut för hetsätningar då man svälter sig, eftersom kroppen skriker efter mat. Så det är alltså gå ner, och gå upp. Mycket bättre att banta på ett bra sätt, dvs träning och nyttig mat, klyschigt men sant. Om du inte klarar av att motivera dig till det kommer du aldrig klara av att motivera dig till att svälta dig själv. Så det är lika bra att ta den må braiga (psykiskt och fysiskt)-metoden, den säkra och den som håller i längden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förlorade ~30% av min kroppsvikt på 10 månader när jag var 12-13, från övervikt till undervikt. Sedan började jag kissa blod 😀
...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Jag förlorade ~30% av min kroppsvikt på 10 månader när jag var 12-13, från övervikt till undervikt. Sedan började jag kissa blod 😀
...

Oj! det kan inte varit bra! Men e du frisk nu??:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte värt det, det är det verkligen inte. Det blir som en jojo, äta-svälta-äta-svälta och till sist kollapsar man. Många anorektiker och i princip alla bulimiker hetsäter ju just för att kroppen lever sitt egna liv och bokstavligen skriker efter föda, medan huvudet vill något annat. Det är ett djävla lidande alltihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ninjagirl:

Oj! det kan inte varit bra! Men e du frisk nu??:)

Nix, tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderar på att bli smal och sexig eller?[wink]


   
SvaraCitera