Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket göra ni för eran partner?


hahaha skulle vilja se s3on i ett förhållande..


   
SvaraCitera

honolulu:

hahaha skulle vilja se s3on i ett förhållande..

Missade du raden där han beskrev att hon har svikit honom förut på ett mycket värre vis där riktig svartsjuka var inblandad och att det är på grund av detta han är deprimerad? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Då vill du sära på deras förhållande alltså..På vilket vis? Man förlåter inte otrogenhet! Vad tros hon ha för förmåner i ett förhållande med dig? Du blir utnyttjad!Tuffa till dig lite och visa satmaran vart skåpet skall stå! Missförstå mig inte nu, du skall icke använda våld i någon som helst avsikt.

Nej. Formulerade det dåligt bara. Jag har ingen anledning till att försöka sära på dom. Skulle ha det och försöka sära på dom så skulle jag vara em idiot.

Sen så, hon har inte varit otrogen. Jag pallar inte förklara hela skiten. Men hon höll på och cama men andra killar på internet. Varav en hon höll på med tills han kom.

Det här hända för ett halvår sedan. Vi har pratat om det, hon ångrar det och hon säger att hon älskar mig. Men det är därför det tog så hårt att hon valde bort mig. Det har fått mig att fundera på hur mycket/lite jag betyder för henne. Det jobbiga är hon hon är den ENDA personen so betyder något för mig. Jag har inga kompisar som jag känner att jag måsta få träffa om jag inte har fått träffa på ett halv år.

När vi pratar om det vet jag inte vad jag ska säga. Jag är rädd för att göra henne arg, sur eller ledsen. För jag vill verkligen inte förlora henne. Även om jag tycker att det som har hänt är skit jobbigt. Så älskar jag henne fortfarande över allting annat.


   
SvaraCitera

Komplett:

Nej. Formulerade det dåligt bara.

Ah okey, då missförstod jag och tog förhastade slutsatser. [blush]

Komplett:

Det jobbiga är hon hon är den ENDA personen so betyder något för mig. Jag har inga kompisar som jag känner att jag måsta få träffa om jag inte har fått träffa på ett halv år.

Om ert förhållande skall fortgå kanske du skall se över möjligheterna till att träffa ett par sådana polare? [smile]

Komplett:

Jag pallar inte förklara hela skiten. Men hon höll på och cama men andra killar på internet. Varav en hon höll på med tills han kom.

1. Hennes tidigare handlingar är huvudsaken till att du har känt dig deprimerad..

2. Du är fortfarande djupt förälskad i henne & känner mindre av depressionen när du är nära henne..

Låter puckat om du frågar mig, jag är iofs ingen psykolog.. [crazy]

Jag hade troligtvis reagerat på motsatt vis och tagit avstånd från henne..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

nej okej, men det är bra. jag var osäker på hur din reaktion var och utgick från att du blev ledsen osv. men står fortfarande vid att du ska försöka jobba på ditt dåliga mående, liten utgrening från din första frågeställning men ändå viktigt. läs det åtta skrivit och ignorera det s3on skrivit. man ska ju ställa upp för varandra men man kan inte kretsa hela ens liv kring varandra. i just det här fallet kunde du alltså inte kräva av henne att avboka kompisen för ni skulle ändå ses någon dag senare och du måste kunna ta hand om dig själv.eller vad säger du?

Jo. Jag förstår vad du menar.

Men det får mig bara att känna mig ännu dummare. För mig är det självklart att avboka kompisen.

Här kommer ett exempel

När hon fyllde 18 så avbokade jag min morbros 50 års fest för att kunna vara med på hennes 18 års dag ( jag är bara 17 år ). Min morbor hade valt att fira detta med att bjuda 80 pers på en två dagars festligheter på något fint slott i Eskilstuna med tre rätters middag de lux.

Det var för mig ett helt självklart val att göra

Återigen. Jag är inte arg/sur eller ångrar att jag valde att prioritera henne framför min morbror. Men jag blir lite deppig över att jag känner att hon betyder så mycket för mig. När det gång på gång verkar som att jag inte betyder lika mycket för henne.
Jag känner att jag är mer beroende av henne än vad hon är av mig. Och det känns för jävligt


   
SvaraCitera

Komplett:

Och det känns för jävligt

Som sagt, du kanske skall fundera utöver möjligheterna att gå vidare? Verkar ju endast som att hon långsiktigt sårar dig.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ah okey, då missförstod jag och tog förhastade slutsatser. Om ert förhållande skall fortgå kanske du skall se över möjligheterna till att träffa ett par sådana polare? Det finns mer än så? Hade det vart jag som var du hade jag nog lämnat henne efter dessa händelser, tror jag.. Sjukt besviken hade man ju känt sig..

Jag vill träffa sånna polare. Men det är inte alltid så lätt. Och jag har försökt.

Och ja. Jag är sjukt besviken. Jag har gjort allting rätt. Jag har alltid ställt upp för henne. Jag sväljer skiten för att undgå konflikter så att hon ska slippa må dåligt. Jag har alltid försöka hjälpa henne på alla sätt och vis.

Men ändå så ska man behöva gå runt och må piss. Jag är arg. Inte på henne. Men på mig och allting annat i den här värden som är helt upp fuckat.

Jag ska gå till kuratorn nästa vecka. Så jag är redan medveten om att jag behöver det


   
SvaraCitera

Komplett:

Jag känner att jag är mer beroende av henne än vad hon är av mig. Och det känns för jävligt

att du är beroende av henne och att du bryr dig om henne är två olika saker. man måste också inse att människor visar sin kärlek på olika sätt men man måste ändå våga vara öppen för att diskutera de sätten och hur man känner kring de.

sen lever man på olika sätt också. sociala tillställningar kanske inte är lika viktiga för dig som de är för henne, exempelvis. du är fortfarande ung, låt dig inte bli beroende av en enda person, du behöver annat umgänge och perspektiv. det gäller även henne och hon verkar ju ändå ha vänner.

ett förhållande är inte att man ska ge upp allt man har för den personen, även om det känns som mest logiskt iom alla känslor man har för personen och allt man är villig att göra. se det ur ett större perspektiv. ni är ihop för att ni gillar varandra, alltid kan vända er till varandra och vara intima. men ni har fortfarande era liv som pågår parallellt och kommer inte pausas eller kunna spolas tillbaka.


   
SvaraCitera

honolulu:

intim

de låter så bra när du säjer de![blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

att du är beroende av henne och att du bryr dig om henne är två olika saker. man måste också inse att människor visar sin kärlek på olika sätt men man måste ändå våga vara öppen för att diskutera de sätten och hur man känner kring de. sen lever man på olika sätt också. sociala tillställningar kanske inte är lika viktiga för dig som de är för henne, exempelvis. du är fortfarande ung, låt dig inte bli beroende av en enda person, du behöver annat umgänge och perspektiv. det gäller även henne och hon verkar ju ändå ha vänner.ett förhållande är inte att man ska ge upp allt man har för den personen, även om det känns som mest logiskt iom alla känslor man har för personen och allt man är villig att göra. se det ur ett större perspektiv. ni är ihop för att ni gillar varandra, alltid kan vända er till varandra och vara intima. men ni har fortfarande era liv som pågår parallellt och kommer inte pausas eller kunna spolas tillbaka.

Jag känner att jag inte har något parallellt liv. Jag har ingen vän som jag kan prata med mina problem om. Jag har inte vuxen jag kan prata med mina problem om. Och det känns inte så att det jag gör har någon mening eftersom att allt som betyder något i mitt liv är henne.

När jag vaknar varje morgon så tänker jag på hur många dagar det är kvar till jag får träffa henne och det är det som gör mig motiverad till att gå till skolan


   
SvaraCitera
Paseo

det är olika beroende på vad för relation, hur djup.
ta upp det med henne.


   
SvaraCitera

Komplett:

Jag känner att jag inte har något parallellt liv. Jag har ingen vän som jag kan prata med mina problem om. Jag har inte vuxen jag kan prata med mina problem om. Och det känns inte så att det jag gör har någon mening eftersom att som räknas för mig är henne.

och du tycker inte att det låter oroväckande, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

och du tycker inte att det låter oroväckande, eller?

Joh. Det har gått och blivit huvudanledning till min depression. Men jag ska somsagt till en kurator snart

Jag har fattat hur lite min och hennes relation kanske betyder. Att hennes relation till hennes barndoms kompis faktiskt är mer värd än min och hennes. Det gör mig inte svartsjuk. Men jag blir så ledsen och deprimerad på tanken för att det ser ut som det gör. Att den man älskar och bryr sig om mest av allt för tillfället inte kommer att betyda någonting alls om några år.


   
SvaraCitera

du kan inte skylla din depression på någon annan och var du tillräckligt frisk för att jobba då och dagen efter så såg hon det väl inte som en nödsituation direkt.
men ja, jag kan såklart förstå att du ville ha sällskap och tyckte att du skulle rankas högst pga så känner man ibland när man är nere.


   
SvaraCitera

Komplett:

Jag blev inte arg på min tjej. Jag sa bara att jag saknade henne, och att jag gärna ville ses så fort det gick. Var på hon sa att vi skulle träffas om två dagar. Efter det så började jag bara gråta av förtvivlan, utan att säga något.

två dagar är inte en så jävla lång tid, känner jag spontant


   
SvaraCitera