Aviseringar
Rensa alla

"Hur mycket hat tål Sverige?" SR


Ämnesstartare

NiklasW:
Ironiskt att Sveriges mest partiska och hatiska journalist är programledare. 

Hoho. Hur visste jag att det rörde sig om Pascalidou utan att ens klicka på länken?


   
SvaraCitera

Jag hatar varken judar eller muslimer men jag hatar verkligen Israel av hela mitt hjärta och tycker att det är ett brott mot mänskligheten som inte borde finnas. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SR, haha! Vilket jävla skämt de är, ständigt samma vinklade reportage som för fram en viss ideologi och ett visst ställningstagande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DenHemligaGuden:
Jag hatar varken judar eller muslimer men jag hatar verkligen Israel av hela mitt hjärta och tycker att det är ett brott mot mänskligheten som inte borde finnas. Glad

Hatar också det Israel håller på medTumme upp


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Tänker skuldbelägga  enbart muslimer för antisemitismen och det hatet som de lyckats koka mot själva. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sudd:
Tänker skuldbelägga  enbart muslimer för antisemitismen och det hatet som de lyckats koka mot själva. 

Lustigt att du säger så med tanke på att tidernas största antisemit varken var muslim eller arab, utan faktiskt TYSK. Antisemitismen är stor bland muslimer, ja, men så som du skrev är bara tragiskt eller komiskt eller både och.


   
SvaraCitera

Kan inte alla bara sätta sig ner och lyssna på Kjell Höglund och skaffa sig lite självinsikt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför låter man då hatiska vänstertomtar sända radio? På skattebetalarnas kostnad dessutom.. 


   
SvaraCitera

Bleu:
Varför låter man då hatiska vänstertomtar sända radio? På skattebetalarnas kostnad dessutom.. 

Antagligen för att SR styrs av vänstertomtar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan uppskatta när Jan Guillou tar liberaler i örat men jag tycker nog att karln borde hålla tyst när det gäller islamofobi och antisemitism. Där är Guillou out of touch och gör mer skada än nytta i ett mycket känsligt läge, när extremismen marscherar framåt på säväl gator som i parlament.

Förövrigt är Alexandra Pascalidou en av Sveriges bästa journalister och kan balansera väldigt väl mellan när hon ska förmedla åsikter och när hon ska vara neutral, allt annat är trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed
Förövrigt är Alexandra Pascalidou en av Sveriges bästa journalister

känns ju inte så kul att behöva påpeka det med tanke på allt hat hon fått ta emot men nej, hon är ingen bra journalist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aha oj kan man vara en korkad idiot och fortfarande sprida skit det visste du inte innan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christover_bandy:

känns ju inte så kul att behöva påpeka det med tanke på allt hat hon fått ta emot men nej, hon är ingen bra journalist.

Jo det tycker jag iaf i den form där jag främst ser henne, som moderator i såväl Ring P1 som mer sansade konventionella debatter. Anna Hedenmo och liknande är kanske mycket sämre.


   
SvaraCitera

Det har alltid funnits folk som hatar å det har alltid funnits folk som hatar de som hatar.  Vill ni utrota hat så får ni börja med att utrota människan.  Tyvärr så är det så det är.  Däremot kan man faktiskt minska hatet och jag är glad åt att de finns så många som fortfarande försöker med det,  trots allt som gått helt å helvete just nu. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smurfen:
Det har alltid funnits folk som hatar å det har alltid funnits folk som hatar de som hatar.  Vill ni utrota hat så får ni börja med att utrota människan.  Tyvärr så är det så det är.  Däremot kan man faktiskt minska hatet och jag är glad åt att de finns så många som fortfarande försöker med det,  trots allt som gått helt å helvete just nu. 

Ibland (ganska ofta) tänker jag så, att det inte är någon idé, att allt är totalt värdelöst och meningslöst för att allt är sämst och inte går att förändra. Men det är också de tankarna som leder mig till dödstankarna, så vill helst tro att det finns hopp, annars kan jag lika gärna lämna den här världen.


   
SvaraCitera