Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket kan man diffa vad gäller tiden för p-piller?


Ämnesstartare

Säg att du normalt ska ta pillren kl 18.00, hur många timmar före/efter kan du ta dem utan utebliven/försämrad effekt?

Glömde fråga detta när jag fick pillren utskrivna osv
och om ni ej vet behöver ni ej skriva för självklart vet jag att man kan ringa dit osv, men känns onödigt att göra det IFALL ngn vet.[no-no]

Dold text: och nej, jag tänker inte googla mer, gjorde misstaget och fick läsa massor med skräckberättelser[cry]

har förövrigt cilest 28 om det är ngn skillnad mellan olika piller


   
Citera

du kan ta dom upp till 12 timmar efter när du egentligen skulle tagit dom! så om du missar kl 18 kan du (kanske med lite minskad effekt) ta dom när som helst innan kl 06 [cute] om det är p-piller och inte minipiller. borde stå i bipacksedeln också [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

du kan ta dom upp till 12 timmar efter när du egentligen skulle tagit dom! så om du missar kl 18 kan du (kanske med lite minskad effekt) ta dom när som helst innan kl 06 om det är p-piller och inte minipiller. borde stå i bipacksedeln också

fan vad coolt![party]

kanske gör det, har ej hunnit läsa igenom hela det feta häftet än[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

du kan ta dom upp till 12 timmar efter när du egentligen skulle tagit dom!

men kan man ta dem före också..?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men kan man ta dem före också..?

Eftersom du kan försena nästa, borde du kunna ta en för tidigt.
Eller tänker jag fel?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men kan man ta dem före också..?

jaaa, fast då ändras ju kanske tiden. eller vad man ska säga [blush] men några timmar hit eller dit spelar ingen större roll, bara du inte tar den mer än 12 timmar "för sent"


   
SvaraCitera

Tar sällan mina samma tidpunkt, har inte blivit gravid än! [blush]

Meen, tänk på att du kan få mellanblödningar om du inte tar samma tid!! (fast det är kanske bara med mini-piller, hmhm). Har aldrig haft problem med det, men har haft bekanta som får mellanblödningar om de bara tar någon timme försent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jaaa, fast då ändras ju kanske tiden. eller vad man ska säga men några timmar hit eller dit spelar ingen större roll, bara du inte tar den mer än 12 timmar "för sent"

aha!

Nintendo:

Meen, tänk på att du kan få mellanblödningar om du inte tar samma tid!! (fast det är kanske bara med mini-piller, hmhm).

[cry]

Dold text: tänker dock bara några timmar hit el dit


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Dold text: tänker dock bara några timmar hit el dit

Har läst skräckinjagande historier om folk som får blödningar om de bara är en timme fel!!! Fast det var minipiller, tror att det är lite mer noga med dem, är nog bara cerazette där som har 12-timmars tidsperiod, så du behöver inte oroa dig antar jag!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Har läst skräckinjagande historier om folk som får blödningar om de bara är en timme fel!!!

gal1[tard][chocked]

Nintendo:

du behöver inte oroa dig antar jag!!

[sad]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

[sad]

Antar så mycket att jag i princip är helt säker!! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Antar så mycket att jag i princip är helt säker!!

lät ju lite betryggande!


   
SvaraCitera

Har diffat i typ 20 år å inte blitt gravid [y]


   
SvaraCitera

no worries, tar mina (qlaira iofs, men har gjort samma sak med andra storter) någonstans mellan åtta och tre för det mesta... inga problem alls ^^


   
SvaraCitera

Har 36h på mig. Det är kung. Äter ceracette.


   
SvaraCitera