Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket klarar urin klarar urinblåsan att holla?


Ämnesstartare

Jag vet ej, gjord ett test med en kompis, vi höll oss en hel dag utan att kissa, dracka massa vatten, vi var ute och badade i en sjö mitt i skogen, så att vi kunde vara ifred. vi stod bredvid varandra och drack Cola, sprängde fruktansvärt i blåsan, var tvungen att konsentrera sig på att holla det inne, efter att stått där en kvart gav kompisens blåsa upp, 3-4 min senare gav min upp med, då går det inte att holla sig.

Hur mycket tror ni den rymmer max?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Farligt det där att testa gränserna så där. Hörde från en kompis att det var någon kille som gjorde det där. Gick inte så bra förn fick åka akut ambulans pga att blåsan sprack.


   
SvaraCitera

Jag låg fastspänd på en spineboard i massa timmar en gång i kö på röntgen. En sån bår man ligger fastspänd på med fixerad rygg och nacke... Pissnödig som fan [bigsmile] Till slut börja det göra ont som fan å jag insåg att jag inte skulle palla så många fler timmar så jag bad om en flaska [smile] Men, då var det omöjligt att pissa [no-no] Helt fucking omöjligt[no-no] fick vänta en halvtimme till för att klämma fram några droppar [no-no]

Höhö så på nått vis låser kroppen urinvägarna så att man inte ska pissa på sig [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Farligt det där att testa gränserna så där. Hörde från en kompis att det var någon kille som gjorde det där. Gick inte så bra förn fick åka akut ambulans pga att blåsan sprack.

Man kan inte hålla sig så att blåsan spricker, du kissar ner dig innan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Farligt det där att testa gränserna så där.

jag har hört att det är en myt, att du bara kan holla en viss mängd sen så pissar du bå dig varese du vill ller inte


   
SvaraCitera

Jeppi:

holla

HÅLLA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

Jag låg fastspänd på en spineboard

när man ligger ner är det nästan omöjligt att pissa, det är det som ska hindra en för att kissa ner sig när man sover[confused]


   
SvaraCitera

Jeppi:

när man ligger ner är det nästan omöjligt att pissa, det är det som ska hindra en för att kissa ner sig när man sover[confused]

Näe, kunna inte pissa sittande flera timmar efter detta heller.

Sen gjorde ju inte saken bättre att man fick kontrast insprutad vilket gjorde att det kändes som man pissa på sig [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vid 500 ml känner man sig ganska kissnödig. Vid blockering kan urinblåsan klara 1000 ml.


   
SvaraCitera

Jeppi:

när man ligger ner är det nästan omöjligt att pissa, det är det som ska hindra en för att kissa ner sig när man sover

Det kan kännas svårt att pinka liggande, men om kroppen verkligen måste pinka så bryr den inte sig om vad du håller på med.
Om man sover brukar man ofta vakna av att man är nödig eller så kissar man på sig. Annars skulle ju folk som ligger i koma inte kunna pinka...och det kan dom.


   
SvaraCitera

Jeppi:

vi var ute och badade i en sjö mitt i skogen, så att vi kunde vara ifred

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farsan min är läkare och han sa något om att det går att överleva närmare två veckor utan att pissa om man håller igen på vätskeintaget rejält. sen sprängs hela alltet och man dör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du verkligen vill veta, så pissa i ett litersmått nästa gång du hållit dig så länge.

En gång pissade jag i en 1,5 liters PET-flaska och den blev lite mer än halvfull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera