Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket koffein får du i dig per dag?


Ämnesstartare

Alltså kaffe och energi drycker.

Vad får det för effekt på skolan/arbetet? Hemma? 

Skriv även gärna hur många koppar, muggar, burkar osv.

Skål


   
Citera
Ämnesetiketter

3-7 koppar, ungefär.


   
SvaraCitera

I genomsnitt: Zip.


   
SvaraCitera

Händer att jag halsar en Red Bull någon gång i halvåret, i övrigt är jag koffeinfri.


   
SvaraCitera

Vissa dagar kan jag få i mig lika mycket koffein som två koppar kaffe. Alltså energi/vitamindrycken Celsius innan jag ska träna. För övrigt så dricker jag ej kaffe eller något annat koffeinhaltigt.


   
SvaraCitera

mellan ett och noll gram. oftast ungefär 600 mg (3 stora koppar eller 9 dl). försöker hålla det till noll just nu.

det gör mig effektiv, stirrig, kreativ, deprimerad, euforisk, nervös, pratsam, ilsken, snabb och darrig. det kan vara både idealiskt och hiskeligt för mitt skolarbete, i och med att jag har svårt att säga i förväg hur det kommer slå på min koncentrationsförmåga. eftersom det börjat göra mig mer trött och ofokuserad än pigg på senare tid så har jag valt att sluta.


   
SvaraCitera
Lounge

2-5 koppar per dagen (ibland ersatt m ngn energidryck)

har svårt att plugga utan att dricka kaffe och vakna på morgonen

vet inte om det är mest psykologiskt

men jag blir piggare iaf och klarare i huvudet

kaffe är förknippat med något "mysigt" för mig.. är helt klart beroende då jag kan känna behov av det efter några dagars uppehåll


   
SvaraCitera

1 kopp kanske


   
SvaraCitera

Jag dricker minst 0,75 liter kaffe om dagen. Ibland tillkommer cola och någon extra kopp kaffe. 

Vet ej hur det påverkar mig/mitt skolarbete. 


   
SvaraCitera
Jeay_L

Typ 1-2 250 ml burkar/jobbdag, vissa extrema dagar 3... + cola regelbundet. Då jag är ledig så är det nog sällan jag int får i mig varken Energidryck eller Cola...

Effekt: Tja jag vill inte slå ihjäl maskinerna på förmiddagen! Håller mig normalpigg så länge jag inte typ försöker sova... men hemma kan jag likes halsa en Burn och gå å sova.. Yepp hänt flera gånger. 


   
SvaraCitera

1-3 koppar. Beror på om jag är sugen och vem jag jobbar med.


   
SvaraCitera

Ytterst lite. Dricker en kopp te ibland, men nu på sommaren blir det inte så många koppar och främst grönt.


   
SvaraCitera

Dricker mycket te, kaffe dricker jag två-tre ggr i veckan.


   
SvaraCitera

Saknar mitt liv som hängiven tedrickare och är nu beroende av den svarta drogen. ca 2-4 koppar /dag


   
SvaraCitera

Inget


   
SvaraCitera