Aviseringar
Rensa alla

hur mycket kostade era tatueringar?


Ämnesstartare

som rubriken säger jag undrar hur mycket ni betalade för er tatuering.

hur kom ni fram till priset? hur stor va den? och var va den placerad? vilken still var det?

vad var det som angav priset tror jag att jag vill fråga er rent av.

(p.s ledsen men jag är värdelös på att sammanfatta vad jag menar)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Min första, en båt på armen, är ca 7.5x6 cm, kostade 800 att göra. Den är i klassisk sjömansstuk, dvs inte så mycket skuggor, utan ser ganska "grov" ut. Den är svartvit.
Priset kom efter vanlig taxa på ca 1000kr/h.

Den andra, ett kors med Erik XIVs krona (sveriges kröningskrona). den är ungefär stor som ett A4-ark, och är väldigt detaljerad. Den här är också i gråskala. Denna tatuering är placerad på skuldran. Priset på denna var 4500, och tog ca 5h att göra.

Varför undrar du om man får fråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

4500

shit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Varför undrar du om man får fråga?

jag har besparat till att tatuera mig men jag kom på nu att jag inte vet vad det kostar generellt och att det kunde vara bra att veta hur mycket folk har betallat och för vad

det andra är att jag gillar gaddningar och tycker det är kul att se vad ni har gjort 🙂 tack för att du berättade

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

tradet:

Varför undrar du om man får fråga?

jag har besparat till att tatuera mig men jag kom på nu att jag inte vet vad det kostar generellt och att det kunde vara bra att veta hur mycket folk har betallat och för vad

det andra är att jag gillar gaddningar och tycker det är kul att se vad ni har gjort 🙂 tack för att du berättade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

shit

4500 är inte mycket. fick rabatt på ungefär en tusing så.
har en vän som lagt ner ca 20 000 på ryggen och den är halvfärdig...

peter93:

jag har besparat till att tatuera mig men jag kom på nu att jag inte vet vad det kostar generellt och att det kunde vara bra att veta hur mycket folk har betallat och för vad

det andra är att jag gillar gaddningar och tycker det är kul att se vad ni har gjort 🙂 tack för att du berättade

Jag ska se om jag kan leta upp någon bild på skuldran. Standard är att tatuerare brukar ta ca 1000 per timme. Har vänner som blitt lurade på några tusen extra, så kolla upp med flera olika innan du bestämmer dig. Tänk dock på att billigast absolut inte behöver betyda att dom är sämst eller bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

4500 är inte mycket. fick rabatt på ungefär en tusing så.
har en vän som lagt ner ca 20 000 på ryggen och den är halvfärdig...

jag tycker det är sjukt mycket för en tatuering [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

jag tycker det är sjukt mycket för en tatuering

Tatueringar, lika klockor, god whisky och knivar fungerar så att om man vill ha något som är vettigt så får man punga ut några kronor.
Ska man ha en tramp-stamp i korsryggen så kostar det inte mycket pengar. Men vill man ha en tatuering som man kan vara stolt över, så kostar det pengar.

En jämförelse är ju mellan en Casio från ur&penn och en Panerai Luminor. Båda visar tiden, men den ena kommer finnas där tills livet tar slut, och man lär sig bara uppskatta den mer och mer.

Eller som att jämföra en fjortis med flickvänsmateriel. Fjorisen går att sätta på, men inget man visar på stan :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Eller som att jämföra en fjortis med flickvänsmateriel. Fjorisen går att sätta på, men inget man visar på stan :p

[rolleyes]

iaf, spelar ingen roll att man måste punga ut flera tusen för att få något reko, jag tycker fortfarande priserna är hutlösa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

jag tycker fortfarande priserna är hutlösa

Det är sant. Men det är ju ganska mycket jag helst vill betala ingenting för. Eller så kan man köra den norska varianten och ge en mycket bättre lön =).
Här är iaf en bild på nyaste tatueringen.
Image

Uploaded with ImageShack.us


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stjärnor på handlederna, 800 tror jag. minimum pris.
Mitt namn i koreanska på nacken, 800 tror jag. minimum pris.
Ros på magen, 5k. Den tog 5 timmar, 1000kr / timme.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

häftigt gaddning tack för att nu berättade. ska bli skönt att få göra min koi på benet hade jag tänkt. 🙂 ser fram emot detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar vara tiden som kostar. Ju högre pris desto bättre studio osv, brukar det vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

peter93:

jag har besparat till att tatuera mig men jag kom på nu att jag inte vet vad det kostar generellt och att det kunde vara bra att veta hur mycket folk har betallat och för vad

hehe bra timing
du missade gratis tatuering på ​weekday i lördags


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min senaste kostade 0 kr. Fick den i ett hubbabubba


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

hehe bra timing
du missade gratis tatuering på ​weekday i lördags

[cry] e detta ett event som kommer tillbaka?


   
SvaraCitera