Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket kostar subutex?


ickus
Ämnesstartare

Fick ett erbjudande på 8 mg för 600, men en vän till mig säger att jag blir blåst.

Hur mycket kostar det generellt per gram? Hur mycket köper ni för?


   
Citera

8 milligram?! ja du blir nog blåst[n]


   
SvaraCitera

tycker inte du ska börja med opiater vilket fall dock, snorigt beroendeframkallande.


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

8 milligram?! ja du blir nog blåst

Säkert? 🙁 Sedan ska man väl inte köpa om den är bruten från kartan?

Jag är redan beroende av tramadol, men jag fattar 🙁 Jag bor i en väldigt liten by, så det är inte så troligt att jag får tag på mer på ett bra tag ändå.


   
SvaraCitera

ickus:

Jag är redan beroende av tramadol,

då är det väl en aldeles jättedålig idé att börja med ännu tyngre droger? känns väldigt dömt till att sluta dåligt.

ickus:

så det är inte så troligt att jag får tag på mer på ett bra tag ändå.

du rationaliserar bara, det är dessutom en jättevanlig rationalisering bland missbrukare. kan du inte i alla fall göra ditt framtida jag en tjänst, och inte gräva ner dig ännu djupare i ditt dike? [sad]


   
SvaraCitera

halva det priset är väl normalpris tror jag, och varför börja med tunga opiater? Det är säkert skitnice i en vecka eller två innan det blir förjävligt. Sluta med tramadolen och bruka opiater mycket sparsamt.


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

du rationaliserar bara, det är dessutom en jättevanlig rationalisering bland missbrukare. kan du inte i alla fall göra ditt framtida jag en tjänst, och inte gräva ner dig ännu djupare i ditt dike? [sad]

Jag vet inte om jag kan dissa den här chansen 🙁 Kanske bara ska köpa 4 mg.

Jag får min tramadol utskrivet för svår restless legs syndom av en överläkare på neuro, så jag behöver dem för det, men självklart är det ju ett beroende så också...


   
SvaraCitera

ickus:

Jag vet inte om jag kan dissa den här chansen 🙁 Kanske bara ska köpa 4 mg.

varför måste du köpa det alls? det är ju i princip bara en tyngre variant av något du redan är beroende av, sådant är ju bara jättefarligt att prova på ur missbrukssynpunkt. dessutom kommer du ju antagligen inte känna något som du inte redan känt i början av ditt tramadolbruk.

och så är det ju inte så mycket till "chans" eftersom att det verkar vara ett gaska stort ockerpris.

ickus:

Jag får min tramadol utskrivet för svår restless legs syndom av en överläkare på neuro, så jag behöver dem för det, men självklart är det ju ett beroende så också...

mmh då kanske det inte finns så mycket andra alternativ till just det? men det gör det ju inte till en bra idé att ta steget ut till att börja med tunga, illegala droger från gatan. ett ganska stort kliv åt fel håll, som nog inte kommer att leda till något bra i längden.


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

mmh då kanske det inte finns så mycket andra alternativ till just det? men det gör det ju inte till en bra idé att ta steget ut till att börja med tunga, illegala droger från gatan. ett ganska stort kliv åt fel håll, som nog inte kommer att leda till något bra i längden.

Jag förstår vad du menar och ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Eftersom jag alltid verkar ha för lite av min tramadol kommer det göra rätt stor skillnad. Tar jag lite av sub någon dag så slipper jag ta tram, och det kan jag spara till då jag har jättejobbigt.

Men självklart finns det ingen riktigt "bra" ursäkt till varför jag vill köpa det. Det är väl av samma anledning jag tar tramadol varenda dag, för att känna mig "okej".

Men tack för omtanken! 🙁

Nintendos BFF:

dessutom kommer du ju antagligen inte känna något som du inte redan känt i början av ditt tramadolbruk.

Får man samma känsla utav det fast bara mer? Har du tagit båda?


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

halva det priset är väl normalpris tror jag

Jo, det är det jag har hört också.

Jungman Jansson:

Det är säkert skitnice i en vecka eller två innan det blir förjävligt.

Jag har ingen möjlighet att köpa ofta, eller i stora mängder. Så jag tror inte att det är något jag kommer fasta i. Jag bor nämligen i en by på 4000 pers, och till och med brunt röka är svårt att få tag på här.

Och jag kommer inte sluta med tramadol eller ersätta det med något annat, det är något jag får utskrivet över ett neurologiskt syndrom jag har.


   
SvaraCitera

ickus:

Får man samma känsla utav det fast bara mer? Har du tagit båda?

nej har inte provat subutex, men det är ju ungefär samma typ av rus och precis samma typ av drog, men sub är "tyngre". har i alla fall hört att man inte brukar få någon wow-upplevelse av subutex om man redan är van vid tramadol.

ickus:

. Tar jag lite av sub någon dag så slipper jag ta tram, och det kan jag spara till då jag har jättejobbigt.

Men självklart finns det ingen riktigt "bra" ursäkt till varför jag vill köpa det. Det är väl av samma anledning jag tar tramadol varenda dag, för att känna mig "okej".

men alltså, om du börjar med tyngre droger så höjer du ju bara tröskeln för vad din hjärna kräver för att känna sig okej. det kommer bara sluta med att tramadol slutar räcka till för att du ska känna dig okej, och du kommer behöva sub för att känna dig lika okej som du gör på tram idag. det är så opiatberoende funkar, det trappas bara upp. du kommer aldrig någonsin faktiskt må bättre av att börja med tyngre droger, förutom kanske de första gångerna.

jag kanske låter som värsta skrämselpropaganda-moraltant nu, men är faktiskt tvärt om väldigt liberal i vanliga fall. dock är denna typen av missbruk verkligen inte att leka med, särskillt inte när det gäller opiater[n]


   
SvaraCitera

Hahaha OP är värdelös.

Antingen köper du det och har skitroligt en stund, eller så struntar du i dig och slipper riskera att det går åt helvete senare. Ingen bryr sig, och det är din kropp att göra vad du vill med.


   
SvaraCitera