Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket meritpoäng har/hade ni i 6an-9an?


Skolsatsaren:

Vad hade du i åttan?

kmr väl inte ihåg. 315-320 elr så


   
SvaraCitera
Kaktus

Går i 7:an och har 315


   
SvaraCitera

Vad är det som gör att ni kan få 340 nuförtiden istället för 320? Har det kommit något nytt ämne?


   
SvaraCitera

Crysilis:
Vad är det som gör att ni kan få 340 nuförtiden istället för 320? Har det kommit något nytt ämne?

man tar inte längre bort det sämsta! som man väl gjorde förut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:
Vad är det som gör att ni kan få 340 nuförtiden istället för 320? Har det kommit något nytt ämne?

Det har kommit moderna språk som franska, spanska och modersmål och de räknas med som betyg. Om du får A i t.ex spanska och alla andra ämnen får du 340 poäng


   
SvaraCitera

Skolsatsaren:

Det har kommit moderna språk som franska, spanska och modersmål och de räknas med som betyg. Om du får A i t.ex spanska och alla andra ämnen får du 340 poäng

Men det fanns på min tid också, det har funnit länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:

Men det fanns på min tid också, det har funnit länge.

Ok, om du vill ha exakt info så kan du söka ”hur räknas meritpoäng i skolan” i google


   
SvaraCitera

Skolsatsaren:

Ok, om du vill ha exakt info så kan du söka ”hur räknas meritpoäng i skolan” i google

Nja, det är okej. Var mest lite nyfiken. Tack ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:

Nja, det är okej. Var mest lite nyfiken. Tack ändå.

Varsågod, men man kan få max 18 st beryg nu, förr var det kanske mindre


   
SvaraCitera

Skolsatsaren:

Hur kunde du ha 282.5 när du aldrig pluggade och lämnade uppgifter sent? Då fick du säkert snällbetyg!

Fast så behöver det inte vara, min barndomsvän pluggade knappt och fick typ B-A på alla sina prov. Nu påstår jag inte att h*n inte pluggade ALLS, men h*n behövde inte lägga ner en massa tid som vissa andra.


   
SvaraCitera

320 hösttermin i nian, satsar på 332,5 nu som slutbetyg i nian.


   
SvaraCitera
Cobrak

Captain Jack Sparrow:
Räknade ut och hamnade på runt 125 i merit tydligen.

så gåre när man ägnar sig åt att lägga ut djupa mystories istället för skolan Cool


   
SvaraCitera

Cobrak: så gåre när man ägnar sig åt att lägga ut djupa mystories istället för skolan Cool

Vänta.. Följer du mig på Snap? Rodnar


   
SvaraCitera
Cobrak

Captain Jack Sparrow:

Vänta.. Följer du mig på Snap? Rodnar

jaa 🙁 kolla snap


   
SvaraCitera