Aviseringar
Rensa alla

hur mycket pengar gör ni av med i månaden?


Ämnesstartare

Jag undrar om de är nån mer än jag som bräner otroligt mycket pängar. Nu har säckert alla inte jobb men som jag jag bor häna men endå gör jag av med cr 24 tusen i månaden hur mycket bräner ni och vad kostar era intresen


   
Citera

Köper typ inga saker att ha privat, bor hemma gratis. Gör av med kanske 1-2tusen per månad.


   
SvaraCitera

Är sexton år ung. Har 1050 kronor att röra mig med per månad. Eller ja, egentligen 1200, men det går bort en del på mobilräkningen.

Detta ska räcka till busskort, resor, kläder, fika, bio, utflykter och tja, alla andra former av utgifter som jag kan tänkas ha förutom den mat som jag äter hemma. Några fritidsaktiviteter har jag inte bortsett från att jag gymmar, men till gymmet har jag lyckats spara ihop till och köpa ett årskort för strax över tvåtusen kronor, så nu tränar jag  gratis.


   
SvaraCitera

Runt 20k


   
SvaraCitera

Är rätt ekonomisk av mig efter att alla räkningar är betala så kanske 500-1000 spänn. 


   
SvaraCitera

beror på


   
SvaraCitera

tillräckligt. betalar allt själv.


   
SvaraCitera

amsi:
tillräckligt. betalar allt själv.

betalar du mat också?


   
SvaraCitera

isola:

betalar du mat också?

nej, inte mat och hyra.


   
SvaraCitera

Jag bor hemma med familjen så runt tvåtusen.. (:


   
SvaraCitera

Om man inte räknar med boende, men inräknat mat ca 1500 tror jag.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag skulle tro att vårt hushåll totalt gör av med ca. 9000-10000 i månaden. 4000 av det är hyra, ca. 3000 är mat och hushållsartiklar, 500 spänn i el, ytterligare en femhundring i diverse småräkningar (försäkring, internet), och sedan 1-2000 på transport, kläder och annat. Det är för två personer och en katt.


   
SvaraCitera

jag har en fast avgift på 3000 varje månad, vilket är hyran. måhända får mor mer pengar, men allt som allt gör jag av med kanske sju tusen. mesta på snus. 


   
SvaraCitera

hyra: 3200
mat: cirka 1000
sl-kort: 500
öl och tobak: typ 600
övrigt: typ 500

totalt: 5800 kronor

fattar inte hur man lyckas spendera mer än tiotusen i månaden som enpersonshushåll.


   
SvaraCitera

hyra: 2700

mat, typ 1200-1500

tränar karate och tyngdlyftning vilket tillsammans kostar ca 2500/termin 

sen är det väl en massa småsaker, resor, mediciner och annat. gör av med typ hela bidraget nu på våren (dvs ca 9000) pga händer massa saker jämt 

på hösten bränner jag mindre pengar, men denna höst gick åt till att betala skuld på 13000, så ah, har inga pengar sparade just nu dessvärre.


   
SvaraCitera