Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket pengar kan man begära i stipendier?


Ämnesstartare

Hej

Jag skulle vilja veta vad som är ett realistiskt belopp att begära då man söker stipendier. Jag är ute efter en macbook pro för 12. 000 :-, skall jag då skriva att jag vill ha så mycket pengar den kostar eller att jag behöver bidrag till detta så jag kanske får en del pengar i alla fall?

Andra alternativ?

Tack för svar på förhand!


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Varför i helvete skulle någon ge dig 12000 till en macbook? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Varför i helvete skulle någon ge dig 12000 till en macbook?

[love]

ont: beror på vilken typ av stipendium du har. ge lite mer detaljer. vad äre för stipendium? är det ett 3 miljoner stipendium från fulbright så är väl en mac ganska lungt iom att du får fria tyglar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan ju söka för mindre bemedlad eller så kan nog gott dina förmyndare kirra en mac


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

ge lite mer detaljer.

tror han själv måste ge lite mer detaljer om vad pengarna skall gå till och då är det nog rätt kört :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kinks:

eller så kan nog gott dina förmyndare kirra en mac

för 12 000? glöm. var glad om du får loss en 4 000 krs bärbar dator.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

soimpolite:

tror han själv måste ge lite mer detaljer om vad pengarna skall gå till och då är det nog rätt kört :S

alltså. äre så illa? då är man ju rätt bränd om man tror sånt. hela grejjen med stipendie är ju att man ska plugga alt forska. sen utifrån det köpa saker man behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

ö

men då kan han ju söka för mindre bemedlad! det behöver inte vara för en särskild grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kinks:

men då kan han ju söka för mindre bemedlad!

utveckla. sällan dom sumpar iväg pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

utveckla. sällan dom sumpar iväg pengar

jag vet inte vad hans familj har för ekonomi men jag fick iaf en ganska stor summa genom att söka stipendium för goda studieresultat + mindre bemedlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kinks:

jag vet inte vad hans familj har för ekonomi

iom att han vill ha en mac för 12 k så tror jag han överlever


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

alltså. äre så illa?

finns nog en billigare dator [rolleyes] och jag är rätt säker på att de flesta väljer att dela ut stipendiet till ngn som verkligen behöver pengarna, typ har kommit in på en utbildning utomlands och inte kan finansiera det utan stipendium. är iaf rätt säker på att han inte kmr få 12000 till en mac


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kinks:

jag fick iaf en ganska stor summa genom att söka stipendium för goda studieresultat + mindre bemedlad

vad var det för stipendie? var pluggar du, universitet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

vad var det för stipendie? var pluggar du, universitet?

jag sökte i kungliga och hvitfeldtska stiftelsen, göteborg.
jag går i gymnaiset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kinks:

jag sökte i kungliga och hvitfeldtska stiftelsen, göteborg.
jag går i gymnaiset.

nice, hur mkt fick du? 😛


   
SvaraCitera