Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket pengar lägger ni på julklappar?


Ämnesstartare

Alla köper så sjukt dyra saker. Själv är jag grymt fattig och lägger nästan inte ut nånting. [sad]
Köper till familjen (tre personer) plus en kompis (egentligen har jag sagt till alla kompisar att ingen ska köpa nåt åt mig så att jag inte behöver köpa åt dom, men hon hade redan hunnit).
Sammanlagt beräknar jag att lägga ut typ 250-300 kr [blush]

HUR MYCKET KÖPER DU FÖR?

kan tillägga att jag brukar fixa lite andra saker också förutom det jag köpt.

ÄNDRAT 2008-12-08 18:04


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Beror på lite, men överdriver inte.. I år kör jag på budgetvarianten och gör några själv.

Den dyraste blir väl till min man då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

300kr typ.


   
SvaraCitera

pengarna är ju inte det viktiga, min lillebror tex blir ju mycket gladare för en hög med tablettaskar än en tusenlapp.

Jag försöker hålla mig i en maxgräns på typ 500 kr, typ en bok/några muggar till morsan, filmer till farsan och något konstigt till min andra bror som älskar ironin i att få något meningslöst han kan skratta åt, en flanellmössa el dylikt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj. 150 spänn typ.


   
SvaraCitera

too_bored_to_die:

något konstigt till min andra bror som älskar ironin i att få något meningslöst han kan skratta åt, en flanellmössa el dylikt

skön XD ålder?

Daimchoklad:

Alla köper så sjukt dyra saker. Själv är jag grymt fattig och lägger nästan inte ut nånting.

ett tips är att köpa något ihop med nån annan. jag och min bror brukar köpa något tillsammans till våra kusiner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingenting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är alltid överdrivet optimistisk och tänker att mina pengar ska räcka, men lagom till julklappstid så har jag oftast ca 50 spänn i plånboken, vilket har lett till fruktansvärt usla julklappar de senaste åren. Bl.a. annat fick min syster en film som min mamma egentligen hade köpt men som jag tiggde och bad om att få ge henne, ett använt läppglans som jag spolade av så det såg nytt ut, mina föräldrar en teckning och min brorsa en bok 😛 Jag är en usel människa, jag vet... Men i år ska jag köpa riktiga saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ 200-300 totalt[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massa pengar :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i år så blir det nån femhundring, uppdelat på två julklappar, eller iallafall till två personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett par, tre tusen sådär kanske.
I år är jag dock fattig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

men lagom till julklappstid så har jag oftast ca 50 spänn i plånboken

känner igen mig lite för bra [blush]

I love Lucy:

I år kör jag på budgetvarianten och gör några själv

Chickfactor:

300kr typ

too_bored_to_die:

typ 500 kr

hejkattunge:

Oj. 150 spänn typ

puh, jag verkar ju vara normal. har väl bara mysko kompisar [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

puh, jag verkar ju vara normal. har väl bara mysko kompisar

jag har inga kompisar så det är därför det blir billigt.


   
SvaraCitera
blum
 blum

500 spänn kankse, eller det lär nog bli mer. köper nog varsin tisha eller så åt mina bröder och de kan bli dyra. bryr mig dock inte så mycket om pengarna, tycker bara att det är jättesvårt att hitta bra presenter. har fetångest inför jul[shake]


   
SvaraCitera