Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket plats tar Windows 7 x86 Ultimate RTM Final installerat?


Ämnesstartare

Som rubriken lyder...


   
Citera

16GB hårddisk står det i systemkraven tror jag.
Min windowsmapp (x64) är på 14GB men då har det tillkommit en del skit efter installation också.
Plus att windowsinstallationen lägger en hel del i "program files" också så det är inte mycket att gå efter...


   
SvaraCitera
Åtta

Min installation ligger på 19,8gb, men då är det inkluderat en del annat. Utan detta kanske det blir ~17gb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok tack 🙂 btw någon som vet varför jag inte kan skapa en partition på över 679mb på ,min Samsung Spinpoint 320GB med 100GB ledigt? :S


   
SvaraCitera

BigBengtsson:

ok tack 🙂 btw någon som vet varför jag inte kan skapa en partition på över 679mb på ,min Samsung Spinpoint 320GB med 100GB ledigt? :S

Ligger dina lediga 100GB redan i en partition? I sådana fall får du krympa den med 100GB så du får opartitionerat utrymme, sen skapa en ny partition 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Ligger dina lediga 100GB redan i en partition? I sådana fall får du krympa den med 100GB så du får opartitionerat utrymme, sen skapa en ny partition 🙂

Jo har gjort det med att krympa men i Vista kan jag tydligen bara krympa med 697mb ;S


   
SvaraCitera

BigBengtsson:

Jo har gjort det med att krympa men i Vista kan jag tydligen bara krympa med 697mb ;S

Att krympa en partition skall gå utmärkt i Vista, kan du posta information om dina hårdiskutrymmen så blir det mer överskådligt? Dvs. alla partitioner och hur stora dessa är, hur mycket som är ledigt samt opartitionerat utrymme 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså jag har typ 1 disk och det är en 320GB samsung och den är inte partionerad något mer än att den går som 1 stor disk. Men om jag sedan trycker på krymp volym i diskhanteraren under datorhantering så ser det ut såhär typ :

Skärmklipp3.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fel bild 😀 såhär ska det se ut :


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan bugg igen nytt försök :

Skärmklipp4.JPG


   
SvaraCitera

Defragmentera innan du försöker krympa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Defragmentera innan du försöker krympa.

testat det med men ingen skillnad


   
SvaraCitera

BigBengtsson:

Fel bild 😀 såhär ska det se ut :

Du har kanske för mycke data på den partition du krymper?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du har kanske för mycke data på den partition du krymper?

kan vara så men det känns ändå som om jag borde kunna få ihop mer än 679 mb på 100GB ledigt utrymme eller?


   
SvaraCitera

BigBengtsson:

kan vara så men det känns ändå som om jag borde kunna få ihop mer än 679 mb på 100GB ledigt utrymme eller?

Om du har 100 GB ledigt borde du kunna krympa mycket mer ja.


   
SvaraCitera