Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket ska jag väga.... 😀


Ämnesstartare

Hej jag heter Max är 15 den 28 maj och är 182cm och har ganska bred kropp alltså skelettet. Jag väger nu 95 vägde 110 i höst men jag vill veta hur mycket jag ska väga ungefär... tack i förhand Mycket glad  


   
Citera
Ämnesetiketter

.                          


   
SvaraCitera

Getrekt:
.                          

..


   
SvaraCitera

herkuled:

..

...


   
SvaraCitera
Alozi

Du 14 år just nu, din kropp kommer utvecklas ett långt tag till, ät bra & stanna så som du är just nu, så kommer det gå galant Glad


   
SvaraCitera

Stäkaren:

...

....


   
SvaraCitera

CitronSaft:

....

.....


   
SvaraCitera

Om man utgår från BMI ska man som mest väga vid dina mått ca 82 kg. Du är dock ung och i puberteten vilket gör att de kan ändra sig till ordentligt till du är färdigväxt. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

.....

......


   
SvaraCitera

adaq:

......

.......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alozi:
Du 14 år just nu, din kropp kommer utvecklas ett långt tag till, ät bra & stanna så som du är just nu, så kommer det gå galant Glad

Vill börja med styrke träning för min bästa kompis i min klass gör det och jag tycker om det när jag har varit med honom och testat så kan jag börja med styrketräna ?


   
SvaraCitera
Alozi

xPeaceHD:

Vill börja med styrke träning för min bästa kompis i min klass gör det och jag tycker om det när jag har varit med honom och testat så kan jag börja med styrketräna ?

Styrketräning vid din ålder skulle jag tyvärr inte rekomendera och det kan vara farligt, om du ska börja ta med dig en förälder och börja lätt med styrketräning.

Om du börjar tungt i början så kan du få skador, så gör inte det!


   
SvaraCitera

xPeaceHD:

Vill börja med styrke träning för min bästa kompis i min klass gör det och jag tycker om det när jag har varit med honom och testat så kan jag börja med styrketräna ?

Ja för fan, sålänge du vet rätt teknik och inte överbelastar din kropp. Du får ta det försiktigt i början och lära känna din kropp väl!


   
SvaraCitera

My dreams are her:
Om man utgår från BMI ska man som mest väga vid dina mått ca 82 kg. Du är dock ung och i puberteten vilket gör att de kan ändra sig till ordentligt till du är färdigväxt. 

Det där är väl vuxenbmi? 


   
SvaraCitera

Så länge du ej är väldig under-/eller överviktig så behöver du inte tänka så mycket på sådant i din ålder. Försök röra på dig, ät hyfsat nyttigt och ordentligt och lev som vanligt ba. 


   
SvaraCitera