Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket ska jag väga.... 😀


KycklingenSwe:

.......

........


   
SvaraCitera

.                         

Alozi:

Styrketräning vid din ålder skulle jag tyvärr inte rekomendera och det kan vara farligt, om du ska börja ta med dig en förälder och börja lätt med styrketräning.

Börja inte med det snacket nu också, är 15 själv och styrketränar. Har inga problem med ryggen, att jag krymper eller ngt annat. Tvärtom, min hälsa har blivit mycket bättre, är mkt starkare och är normalvikt nu och växer även om jag tränar. 


   
SvaraCitera

xPeaceHD:

Vill börja med styrke träning för min bästa kompis i min klass gör det och jag tycker om det när jag har varit med honom och testat så kan jag börja med styrketräna ?

Ja, gör det! Vet dina gränser bara. Dessutom, se till att du tränar lite kondition ibland också, ser skit töntigt ut om man är muskulös men att ens kondition är sämst + att de e bra att få bort fett.


   
SvaraCitera
oscar.

xPeaceHD:

Vill börja med styrke träning för min bästa kompis i min klass gör det och jag tycker om det när jag har varit med honom och testat så kan jag börja med styrketräna ?

Självklart kan du börja styrketräna. Se bara till så att du utför övningarna på korrekt sätt så kommer det gå galant. 


   
SvaraCitera
Jonte9

Alozi:

Styrketräning vid din ålder skulle jag tyvärr inte rekomendera och det kan vara farligt, om du ska börja ta med dig en förälder och börja lätt med styrketräning.

Om du börjar tungt i början så kan du få skador, så gör inte det!

Dummaste ja hört idag, styrketräning vid en ung ålder är endast en väldigt bra fördel då det inte är många 14-15 åringar som är motiverad nog att träna.Dock håller jag helt klart med om att om man kör för tungt finns det chans att skada sig.


   
SvaraCitera
Jonte9

xPeaceHD:
Hej jag heter Max är 15 den 28 maj och är 182cm och har ganska bred kropp alltså skelettet. Jag väger nu 95 vägde 110 i höst men jag vill veta hur mycket jag ska väga ungefär... tack i förhand Mycket glad  

Börja styrketräna men var noga med formen! 🙂


   
SvaraCitera
Alozi

Getrekt:
.                         
Börja inte med det snacket nu också, är 15 själv och styrketränar. Har inga problem med ryggen, att jag krymper eller ngt annat. Tvärtom, min hälsa har blivit mycket bättre, är mkt starkare och är normalvikt nu och växer även om jag tränar. 

Han är 14, rekommenderar att han väntar tills han fyller 15, sedan har ett vuxet sällskap med sig första gången, annars är det inga problem över huvud taget med gym, på andra sidan så är det ganska hälsosam, men det är viktigt att börja lugnt, det finns många som börjar direkt tungt och tror dem ska få starkare muskler direkt.


   
SvaraCitera
oscar.

Alozi:

Han är 14, rekommenderar att han väntar tills han fyller 15, sedan har ett vuxet sällskap med sig första gången, annars är det inga problem över huvud taget med gym, på andra sidan så är det ganska hälsosam, men det är viktigt att börja lugnt, det finns många som börjar direkt tungt och tror dem ska få starkare muskler direkt.

Varför ska han vänta tills han fyller 15? Finns ingen anledning till att vänta....


   
SvaraCitera
Alozi

Jonte9:

Dummaste ja hört idag, styrketräning vid en ung ålder är endast en väldigt bra fördel då det inte är många 14-15 åringar som är motiverad nog att träna.Dock håller jag helt klart med om att om man kör för tungt finns det chans att skada sig.

Jadå det är bra med träning men man borde vänta tills man fyller 15, annars om man vill börja vid 14, så rekommenderas vuxet sällskap, och som sagt att man tar det lugnt och inte bär tungt och tror att man kommer bli en bodybuilder på bara 1 dag.


   
SvaraCitera
Jonte9

Alozi:

Jadå det är bra med träning men man borde vänta tills man fyller 15, annars om man vill börja vid 14, så rekommenderas vuxet sällskap, och som sagt att man tar det lugnt och inte bär tungt och tror att man kommer bli en bodybuilder på bara 1 dag.

Japp jag håller med endast tillräckligt "mogna" 14 åringar kan gymma själva 


   
SvaraCitera
Alozi

oscar.:

Varför ska han vänta tills han fyller 15? Finns ingen anledning till att vänta....

Varför ska man börja vid 14 års ålder?

Det är vid 15 års ålder man får göra grejer som man inte får göra under 15, det är vid 15 års ålder man är på väg att bli stor, som du säkert redan vet, och anledningen till att varför man ska vänta är kanske man inser att man är 100% redo, gym är ingen barn lek, kroppen förändras om man verkligen försöker.

Dock så har han inte sagt något om att hans föräldrar ens tillåter han, det kostar pengar också du vet.

Och säg mig har du på sista tiden sett 14 åringar som går och gymmar själva och utan vuxet sällskap?


   
SvaraCitera
Alozi

Jonte9:

Japp jag håller med endast tillräckligt "mogna" 14 åringar kan gymma själva 

Precis, och vid 15 års ålder är man garanterad på en god väg till att bli mogen, eller redan är mogen, mycket händer vid 15 års ålder, kan innebära mycket för personen, och kanske kan börja ta eget ansvar också.


   
SvaraCitera

xPeaceHD:
Hej jag heter Max är 15 den 28 maj och är 182cm och har ganska bred kropp alltså skelettet. Jag väger nu 95 vägde 110 i höst men jag vill veta hur mycket jag ska väga ungefär... tack i förhand Mycket glad  

du är ju för fan lika stor som ja... fast ja har inte varit uppe i tresiffrigt.. o ja är 20...


   
SvaraCitera
oscar.

Alozi:

Varför ska man börja vid 14 års ålder?

Det är vid 15 års ålder man får göra grejer som man inte får göra under 15, det är vid 15 års ålder man är på väg att bli stor, som du säkert redan vet, och anledningen till att varför man ska vänta är kanske man inser att man är 100% redo, gym är ingen barn lek, kroppen förändras om man verkligen försöker.

Dock så har han inte sagt något om att hans föräldrar ens tillåter han, det kostar pengar också du vet.

Och säg mig har du på sista tiden sett 14 åringar som går och gymmar själva och utan vuxet sällskap?

Varför inte börja? Jag började själv gymma i runt 13 års ålder och ser ingen nackdel i det. Vissa personer "mognar" inte förens de är 18-19 år men går ändå och gymmar. Ska dessa vänta tills den åldern eftersom att de inte har "mognat" när de är 15 år? Alla mognar vi inte vid samma ålder.

Dock så har han skrivit att han redan varit och testat att styrketräna så hans föräldrar verkar tillåta honom?

På senaste har jag inte då jag enbart gymmar på ett offentligt 4 veckor om året nu för tiden och det är under slutet på Juni till slutet på Juli. Vilket innebär att det snart är ett år sedan jag gymmade på ett offentligt gym.


   
SvaraCitera
Alozi

Jag sa att det är rekommenderat att börja runt 15 års ålder för det är då man börjar mogna lite, annars skulle man inte bli byxmyndig te.x förstår du nu?

Han sa att han testa styrketräna med sin kompis, och han nämnde inget om att hans föräldrar skulle tillåta honom.


   
SvaraCitera