Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket ska man plugga inför en tenta?


Ämnesstartare

Jag vet liksom inte riktigt vad jag ska göra efter att jag har gått igenom de texter som tentan rör och satt mig in i vad begreppen betyder. Hur gör man egentligen?


   
Citera

Om det finns några exempeltentor är det ofta trevligt att gå igenom dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ kvällen innan brukar jag köra på. sen kan man plugga på den tentan inför omtentan [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extentor är det bästa. [y]
Fast taskigt när de gör en luring och man får en tenta som inte är det minsta lik extentan. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ofta man pluggar[shake]


   
SvaraCitera

Vi fick instuderingsuppgifter att koncentrera oss på.

Men annars koncentrera dig på det som föreläsningar och ev. lektioner behandlat.


   
SvaraCitera
Åtta

Är också lite fundersam kring det där. Folk får det att låta som att de plöjer igenom enorma mängder litteratur flera dagar, eller t.o.m. veckor, innan tentan. De exempeltentor jag läst igenom har sett ut som vilket gymnasieprov som helst - alltså ingenting man bör behöva plugga mer än en kväll inför. Kanske är det bara de kurserna jag läser just nu som är enkla, men det känns då verkligen inte som att man behöver vara speciellt orolig inför tentorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror nog mycket på vad man pluggar, faktiskt. Om det är mycket att läsa genom, olika böcker osv så hjälper det inte mycket att plugga dagen innan.

Testade när jag pluggade historia, hade tjock bunt med anteckningar, samt kanske fe, sex böcker att plöja genom, eh, ja, säger väl sig självt att det inte gick så bra.

som sagt, beror på vad man pluggar.

Nu pluggar du väl tyska, vet inte hur det är upplagt, vad för typ av tentor osv. Så det skiljer sig.

Men ett sätt är ju att läsa lite varje dag, upprepning brukar leda till att man minns saker och ting bättre osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera