Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket ska man tjäna?


Ämnesstartare

Hej jag ska börja jobba på ett lantbruk snart och jag undrar hur mycket man borde tjäna i timmen?


   
Citera

WhoKnow:

Hej jag ska börja jobba på ett lantbruk snart och jag undrar hur mycket man borde tjäna i timmen?

Beror väl helt på vad du presterar, vilka arbetsuppgifter du har, vilket ansvar, om du får utbildning, vilka arbetstider du har, vilken erfarenhet du har osv osv.

Personligen skulle jag nog se något mellan 30 - 150 kr i timmen som rimligt beroende på ovan nämnda faktorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemannen:

Beror väl helt på vad du presterar, vilka arbetsuppgifter du har, vilket ansvar, om du får utbildning, vilka arbetstider du har, vilken erfarenhet du har osv osv.

Personligen skulle jag nog se något mellan 30 - 150 kr i timmen som rimligt beroende på ovan nämnda faktorer.

Jag har ingen utbildning inom det området, bara inom IT.
Men har arbetat där förut som sommar jobb några gånger så jag kan göra alla arbeten på gården och på gärderna som behövs.
Jobbar 8 timmar per dag och 5 dagar per vecka.
Jag har en lista som det står hur mycket man ska tjäna på, men den är ifrån 2003 så det skulle vara bra om det finns nån lista för 2010.


   
SvaraCitera

WhoKnow:

Jag har en lista som det står hur mycket man ska tjäna på, men den är ifrån 2003 så det skulle vara bra om det finns nån lista för 2010.

Återigen, hur mycket man ska tjäna baseras på vad man presterar och övriga saker jag nämnde tidigare, inte efter en lista. Däremot kan det mycket väl finnas olika rekommendationer och avtal.


   
SvaraCitera

Beror på vad du gör. Jag ska jobba på sommarland som attraktionsvärd - pissenkelt - och får 100/timme. Räkna med åtminstone det.


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlemannen:

Personligen skulle jag nog se något mellan 30 - 150 kr i timmen som rimligt beroende på ovan nämnda faktorer.

30kr/h var en förbannat låg lön. [confused] Som minimilön bör han väl ändå landa på åtminstone 70 spänn.


   
SvaraCitera