Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket snålare ni UMare?


Ämnesstartare

Ja menar återanvänder ni te-påsarna eller går ni omkring i söndertrasade gympadojor men vägrar köpa nya?
Fascineras av snålhet och kan tycka det är kul att lyssna på studenter som pratar om hur dem enbart lever på nudlar och vitamin-tabletter..[crazy]

Så sammanfattnigsvis snålar ni mycket och i sånt fall varför?

don rosa 1.png


   
Citera

fistforfight:

Fascineras av snålhet och kan tycka det är kul att lyssna på studenter som pratar om hur dem enbart lever på nudlar och vitamin-tabletter..[crazy]

Det är inte snålhet utan idioti, alla vet att nudlar är ofördelaktigt dyrt jämfört med andra likvärdiga livsmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tar med egen kasse till affären, det kanske ses som snålt? Gör det dock för att vara miljövänlig [no-no] (har med mig fin ekologisk och fairtrade [blush])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag tar med egen kasse till affären, det kanske ses som snålt? Gör det dock för att vara miljövänlig [no-no] (har med mig fin ekologisk och fairtrade [blush])

Skyll på det! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Skyll på det! [crazy]

Ja, jag går runt i ekologiska skor och ekologiska kläder (om det då inte är kläder jag köpte innan jag började bry mig, för klädkonsumtion är överskattat [no-no]) och äter ekologisk mat (inte fullt ut, men ja), då känns det naturligt att inte köpa plastpåsar i onödan [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte snål, men dock fattig, därav trasiga skor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ja, jag går runt i ekologiska skor och ekologiska kläder (om det då inte är kläder jag köpte innan jag började bry mig, för klädkonsumtion är överskattat [no-no]) och äter ekologisk mat (inte fullt ut, men ja), då känns det naturligt att inte köpa plastpåsar i onödan [no-no]

Miljöpartist måhända? [surprised]

Oväntad:

Är inte snål, men dock fattig, därav trasiga skor.

"Somliga går med trasiga skor
säg vad beror det på
gud fader som i himmelen bor
kansken vill ha det så. "


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snålar aldrig[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Är inte snål, men dock fattig, därav trasiga skor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Miljöpartist måhända? [surprised]

Piratpartist [no-no]
Men bor på landet och farfar är jägare.
= odlar en del egen mat hemma, får gratis älgkött osv [blush]
= manipulerad till sådant tänknade.

Men ja, för att vara lite mer OnT:
Jag är nog inte så snål, bara lat. Jag köper sällan skor, för jag hatar skoaffärer, går hellre i trasiga än att anstränga mig och köpa nya.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min egen snålhet sträcker sej till att jag ibland skippar lunch och liknande av budgetskäl...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Miuuw:

snålar aldrig[crazy]

Nu ljuger du!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stjäl bensin från mina föräldrars bilar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Stjäl bensin från mina föräldrars bilar

Det är väl nästan mer djävulskap och girighet? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Det är väl nästan mer djävulskap och girighet?

Nja, annars måste jag betala bensinen själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Nja, annars måste jag betala bensinen själv

You got a point...


   
SvaraCitera